To najszybciej przyspieszający Mercedes-AMG w historii. Jest też BARDZO ciężki

Przed Wami nowa bestia z Affalterbach. Ma V8 pod maską, 1420 Nm momentu obrotowego i setkę osiąga 2,8 sekundy. Przed Wami Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - unikalna hybryda, która zaskakuje swoją masą.

Niemcy lubią podnosić poprzeczkę. Tak jest też w tym przypadku. Mercedes-AMG GT 63 S E Performance (uff, długa nazwa!) imponuje możliwościami napędu. Do tego jego sercem niezmiennie jest solidne V8, które serwuje doskonałe brzmienie. Za ogromną moc i wysoki moment obrotowy trzeba jednak zapłacić wysoką cenę. Tej nie mierzymy jednak wyłącznie w złotówkach. W tym przypadku są to też kilogramy.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ma najlepsze przyspieszenie w historii modeli tej marki. Setka to formalność

Do tej prędkości rozpędzicie się w 2,8 sekund. Granica 200 km/h pęknie chwilę później. Licznik zatrzyma się powyżej 300 km/h, choć niemiecka marka jeszcze nie dzieli się dokładnymi danymi.

Znamy za to specyfikację silnika. Pod maską mamy 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem, wspomagane jednostką elektryczną. Dostajemy tutaj 816 KM i 1420 Nm momentu obrotowego. To właśnie te wartości w połączeniu z napędem na cztery koła gwarantują świetne osiągi.

Jest jednak pewien haczyk - masa samochodu. Druga generacja AMG GT przytyła i nawet w standardowym wydaniu waży 1900 kilogramów. Tutaj około 300 kg dorzuca cały układ hybrydowy. Choć sam akumulator nie jest duży (ma tylko 6,1 kWh), to i tak wpływa na wynik na wadzę. Coś za coś.

To hybryda P3, znana już z innych modeli marki. Mercedes czerpie tutaj z technologii z Formuły 1, dzięki czemu ta konstrukcja różni się od typowych hybryd. Ładowanie z gniazdka jest możliwe, ale w zasadzie niepotrzebne.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Dzięki bardzo wydajnemu systemowi odzyskiwania energii wystarczy kilka ostrzejszych hamowań, aby doładować akumulator niemal do pełna. W efekcie wsparcie ze strony silnika elektrycznego jest dostępne niemal przez cały czas, a na prądzie przetoczymy się przy spokojnej jeździe po mieście.

Moc na wszystkie cztery koła (układ 4MATIC+) przekazuje 9-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów. W standardzie dostajemy tutaj skrętną tylną oś, zawieszenie AMG Active Ride Control i "ceramikę" w układzie hamulcowym. Tarcze mają 16,5 cala średnicy i kryją się za 20-calowymi felgami. W opcji dostępne są 21-calowe koła.

Kolejne informacje na temat tego samochodu, w tym dokładne osiągi i cenę, poznamy w nieodległej przyszłości.