Umarł Wagoneer, niech żyje Grand Wagoneer. Po lifcie Jeep stawia na rozmiar
Jeep miał dwa wielkie modele. Ale po liftingu "zlały się" w jeden. Odświeżony został tylko Jeep Grand Wagoneer. Jeszcze bardziej luksusowy i z nowym silnikiem.
Mając za sobą naprawdę godną historię oraz miłość Amerykanów do olbrzymich SUV-ów premium, Jeep miał teoretycznie wszystkie karty w garści. Ale jakoś cała rodzina Wagoneera się "nie sprzedała". Na rok 2026 przygotowano więc lifting. A przy okazji Stellantis uznał, że jedyną szansę ma Jeep Grand Wagoneer. Czyli ten absurdalnie wielki.
Jeep Grand Wagoneer 2026 to luksus, rozmiar i nowe technologie
Odświeżony gigant mocno czerpie z modelu "S" czyli elektrycznego SUV-a koncernu. Ma węższe lampy, charakterystyczny grill również zmienił nieco kształt. Jest teraz mniejszy i oczywiście podświetlany. Jest nowocześniej, ale mniej w tym klasycznej amerykańskiej ostentacji. Z tyłu również styliści postawili na współczesną "klasykę" czyli węższe, połączone lampy LED.
Nowy Grand Wagoneer może stać na kołach o średnicy między 18 a 22 cale.
Ostentacja pozostała we wnętrzu. Choć tu zmian jest jeszcze mniej niż na zewnątrz. Tak naprawdę poprawiono wyposażenie, w tym powiększono wyświetlacz typu HUD. Pokazuje znacznie więcej informacji. Oprócz tego standardem stał się system multimedialny o przekątnej 12 cali, zamiast dziesięciocalowego. To jeden z... wielu ekranów we wnętrzu. W topowych specyfikacjach Jeep Grand Wagoneer oferuje aż siedem ekranów. Cztery z przodu oraz trzy z tyłu.
Sześć cylindrów na trzy sposoby. Na razie
Silnikiem podstawowym w Grand Wagoneerze jest jednostka Hurricane. Trzylitrowy, rzędowy silnik o sześciu cylindrach rozwija 426 KM oraz 635 Nm, co faktycznie jest dość podstawową wartością dla potężnego SUV-a.
Możecie jednak wybrać jeszcze mocniejszą odmianę tego silnika - o mocy 548 KM oraz momencie obrotowym 706 Nm.
Na szczycie gamy jest technologiczna nowość, czyli hybryda Plug-in. A w zasadzie wariant nazywany "range-extenderem". Jeep Grand Wagoneer REEV ma pożyczony układ z RAM-a 1500 REV. Stary, dobry Pentastar V6 służy za generator dla silników elektrycznych, dodatkowo wyposażonych w akumulator 92 kWh.
Moc? Raczej jej nie zabraknie, bo pod nogą będzie 656 KM i 840 Nm. 100 km/h powinno pojawiać się nieco powyżej 5 sekund, a łączny zasięg będzie przekraczał 805 km.
Nowy Jeep Grand Wagoneer trafi do produkcji jeszcze w tym roku, a do sprzedaży najdalej na początku kolejnego. Zobaczymy, czy odświeżony model zyska większą popularność.


