Właściciele Ferrari Enzo odetchnęli z ulgą. Wreszcie kupią nowe oryginalne opony

To doskonała wiadomość dla 399 szczęśliwców posiadających ten samochód. Ferrari Enzo dostało nowe opony - i to takie, które zadowolą największych purystów.

Ogumienie do supersamochodów to temat rzeka. Mało kto wie, że większość takich samochodów ma opony dosłownie szyte na miarę do danej konstrukcji. Teoretycznie producent i model powtarza się w wielu przypadkach, ale sama konstrukcja opony i jej rozmiar już niekoniecznie. Na przykład Ferrari Enzo wyjeżdżało z salonu na ogumieniu Pirelli P Zero Corsa System, stworzonym specjalnie dla tego auta.

Oczywiście przez lata te częściej użytkowane auta zaliczyły pewnie wiele innych zestawów opon, często innych producentów. Są jednak samochody, które wciąż stoją na fabrycznych oponach. Teraz wszyscy właściciele tego auta będą mogli znowu powrócić do oryginalnego ogumienia, tylko w nowoczesnym wydaniu.

Opony Pirelli P Zero Corsa System powracają do produkcji specjalnie dla Ferrari Enzo. To nie jedyny taki przypadek

Największe firmy, takie jak właśnie Pirelli czy Michelin, produkują ogumienie do klasycznych modeli. Są to krótkie serie opon, które mają rozmiar i wygląd dokładnie taki sam, jak oryginały z epoki. To jednak jedyna wspólna cecha - i to samo tyczy się opon P Zero Corsa System.

W ciągu 22 lat od premiery Enzo technologia stosowana w oponach zmieniła się diametralnie. Pirelli zachowuje więc oryginalny wzór bieżnika w tych oponach, ale stawia na nowe mieszanki gumy i zupełnie inną konstrukcję rdzenia. Dzięki temu są one znacznie lepsze od oryginałów, a wyglądają tak samo.

Ferrari Enzo Pirelli P Zero Corsa System

Jest to więc coś, co zachwyci wielu purystów. Ferrari Enzo nie jest tutaj odosobnionym przypadkiem, gdyż program Pirelli Collezione oferuje opony CN36 do wczesnego Porsche 911, Cinturato P7 do Countacha i specjalne ogumienie do modeli Ferrari - F40 i F50. W drodze są z kolei opony Pirelli Cinturato P7 do Ferrari 288 GTO w unikalnym dla tego auta rozmiarze 225/50 R16 z przodu i 265/50 R16 z tyłu.

Dla porównania - Enzo jeździ na ogumieniu 245/35 ZR19 z przodu i 345/35 ZR19 z tyłu. To też pokazuje jak zmieniły się opony w supersamochodach na przestrzeni lat. 245 to naprawdę niewielka szerokość, a 35 to wręcz "wysoki" profil jak na obecne standardy.