Mercedes-AMG GT63 S E Performance ma nową twarz. Czerpie garściami z coupe

Marka ze Stuttgartu pochwaliła się nową wersją swojego 4-drzwiowego "coupe". Mercedes-AMG GT63 S E Performance zyskał kilka usprawnień i upodobnił się do nowego coupe.

To piekielnie szybkie auto, które imponuje swoimi możliwościami w zasadzie każdej osobie, która zasiądzie za jego kierownicą. Mercedes-AMG GT63 S E Performance 2024 zyskał nową twarz i zachował ogromną moc. Sprawdzamy co się tutaj zmieniło.

Mercedes-AMG GT63 S E Performance 2024. Pas przedni czerpie garściami z nowego GT

Inspiracja jest tutaj widoczna gołym okiem. Przede wszystkim postawiono na łagodniejszą linię zderzaka, która lepiej komponuje się z bryłą nadwozia. Nieco powiększono też grill Panamericana, a do tego dodano mu czarną "obwódkę", która powiększa go optycznie.

Marka ze Stuttgartu dodała też nowe felgi i odświeżyła kolorystykę kokpitu. W gamie lakierów pojawił się nowy kolor - Opalite White Metallic. Jeśli liczycie na większą liczbę modyfikacji, to niestety tutaj musimy Was rozczarować - na tym kończy się lista nowości.

W Mercedesie-AMG GT63 S E Performance wciąż dostajemy absurdalnie dużo mocy

Pod maską tego samochodu kryje się 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem. To doskonale znana jednostka, która w wersji 63 S generuje samodzielnie blisko 630 KM.

Mercedes-AMG GT63 S E Performance

Dodatkowa moc w przypadku wersji E Performance jest efektem obecności systemu hybrydowego P3. To unikalna konstrukcja Mercedesa, której celem jest poprawa osiągów auta, a nie tworzenie ekologicznego napędu. Mocny silnik elektryczny współpracuje tutaj z malutkim akumulatorem o pojemności 6,6 kWh.

Jego pojemność nie przypadkowa. Tutaj chodzi o to, aby akumulator ładował się w ekspresowym tempie, zwłaszcza przy ładowaniu. Specjalna konstrukcja układu odzyskiwania energii, wywodząca się w prostej linii z Formuły 1, pozwala na naładowanie tego akumulatora niemal do pełna przy ostrych hamowaniach. Oczywiście można też skorzystać z możliwości ładowania akumulatora z gniazdka. Złącze ukryto w tylnym zderzaku.

Dzięki temu pełna moc jest dostępna niemal przez cały czas, bez większych ograniczeń. A dostajemy tutaj 831 KM i abstrakcyjne 1400 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu sprint do setki zajmuje mniej niż 3 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h.

Ceny tego auta poznamy w najbliższym czasie

Topowa wersja modelu GT 4-Door przetarła szlak dla hybrydowych AMG. Obecnie w ofercie marki są trzy takie modele (GT, Klasa C 63 i Klasa S 63). Niebawem dołączy do nich Mercedes-AMG GT (Coupe) i SL.