MG ZS zyska całkowicie nowe wcielenie. Pod maską pojawi się hybryda

Rosnąca w siłę w Europie marka grupy SAIC szykuje nowe wcielenie kluczowego modelu. MG ZS 2024 mocno zmieni się w porównaniu do obecnego wcielenia. Największa rewolucja zajdzie pod maską.

Obecnie MG ZS jest jednym z tańszych nowych samochodów w Polsce - i zarazem jednym z najprzyjaźniejszych cenowo crossoverów. Mówimy tutaj jednak o samochodzie, który już ma 7 lat i był tylko lekko odświeżany. Na horyzoncie jest już jednak nowa generacja, która zmieni się nie do poznania. Oto wszystko, co o niej wiemy.

Nowe MG ZS zyska atrakcyjniejszą stylistykę nadwozia. Wzorem będzie MG 3

W sieci pojawiły się już grafiki patentowe, które zdradzają wiele detali. Przede wszystkim ZS zyska wyraźniejsze przetłoczenia, agresywniej narysowany pas przedni i zgrabniejszy tył. Inaczej wygląda też linia boczna, w tym linia szyb. To sugeruje, że mówimy tutaj o całkowicie nowym samochodzie, a nie o dużym liftingu obecnego modelu.

Zamaskowane samochody wyjechały już na drogi. SAIC testuje swoje auta w różnych zaskakujących miejscach, w tym na przykład w Australii. W Sidney nakręcono jeden z samochodów, do tego w stosunkowo "lekkim" maskowaniu. To sugeruje, że premiera zbliża się wielkimi krokami.

Nowa stylistyka nadwozia to tylko jedna strona medalu. Możemy też spodziewać się zupełnie inaczej narysowanego wnętrza, bliższego wizualnie MG 3 i MG4 EV. Oznacza to prosty kokpit, z centralnie ulokowanym wyświetlaczem multimediów i z małym ekranem za kierownicą.

Pod maską najprawdopodobniej pojawi się napęd hybrydowy

To może być jedna z opcji, którą znajdziemy w ofercie tego modelu. Obecna generacja korzysta z wolnossącej jednostki 1.5 o mocy 106 KM, a także z jednostki 1.0 Turbo.

Nowy napęd hybrydowy, który zadebiutował już w MG 3, oferuje aż 194 KM mocy. Łączy on silnik spalinowy (1.5), jednostkę elektryczną i baterię o pojemności 1,83 kWh. Taki napęd w MG ZS może być strzałem w dziesiątkę, gdyż zapewni dobre osiągi i potencjalnie niskie zużycie paliwa.

MG ZS 2024

Nowa generacja ZS-a na w Europie może pojawić się nieco później, niż na innych rynkach. SAIC skupia się tutaj na krajach, gdzie MG ma już mocną pozycję. Na Starym Kontynencie są to póki co Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy. Co ciekawe w Polsce sprzedaż przekroczyła już 1200 sztuk w tym roku, co jest naprawdę przyzwoitym wynikiem.