Toyota GR Yaris Aero Performance w polskiej ofercie. Znamy ceny

Salony już przyjmują zamówienia na najnowszego, sportowego Yarisa. Nowością jest GR Yaris Aero Performance, z pakietem poprawiającym osiągi. Ile będzie kosztować?

Mały sportowy Yaris to jeden ze hitów ostatnich lat. Japończycy nie tylko wstrzelili się w gusta kierowców, ale zrobili przy tym naprawdę udany samochód, który zbiera mnóstwo zasłużonych pochwał. Nowością po liftingu stała się skrzynia automatyczna. A na nowy rok modelowy debiutuje GR Yaris Aero Performance, wersja ze zoptymalizowanymi parametrami oraz właśnie aerodynamiką.

Pojawiły się już polskie ceny nowego modelu.

Toyota GR Yaris Aero Performance od 214 900 zł.

Nowa wersja to dowód na to, że należy dać inżynierom pokazywać swoje możliwości. Dział Toyota Gazoo Racing przygotował Yarisa "od nowa". Aero Performance ma zmienioną osłonę chłodnicy i kanał odprowadzający ciepło. Zmieniony przedni spoiler i regulowane, duże skrzydło zwiększają stabilność przy wysokich prędkościach. Dołożono też dodatkowe kanały aerodynamiczne i zmieniono osłonę podwozia. Wszystko po to, aby samochód miał jeszcze lepszą przyczepność, a kierowca większą kontrolę.

Nie zmieniono nic w silniku. Nadal mamy tutaj silnik 1.6 Turbo o mocy 280 KM, nadal mamy napęd na cztery koła oraz skrzynię manualną.

Toyota GR Yaris Aero Performance to jedna z dwóch wersji, którą można zamawiać.

Druga to GR Yaris Dynamic. Ma dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania, multimedia Smart Connect, podgrzewane fotele i kierownicę i system bezkluczykowy.

To też tańsza z odmian sportowego Yarisa i wyceniono ją na 199 900 zł.

GR Yaris Aero Performance

Do obu odmian można będzie dołożyć pakiety wyposażenia. Są dwa.

Jeden z nich to pakiet VIP, za 9 000 zł. Obejmuje m.in. 18-calowe kute felgi, nagłośnienie JBL Premium Audio, czujniki parkowania oraz parę dodatkowych systemów wsparcia.

Dla tych, którzy bardziej cenią sport, Toyota przygotowała pakiet Track. Kosztuje tyle samo. I tak samo ma 18-calowe kute obręcze z oponami 225/40R18. Ale oprócz tego we wnętrzu pojawia się "rajdowa", pionowa dźwignia hamulca ręcznego.

Oba auta można już zamawiać. I oba można zamówić wyłącznie z ręczną skrzynią biegów. Chwalony, również przez nas, automat, wypadł z oferty. Trochę szkoda, bo zwłaszcza z pakietem Aero, byłby to naprawdę świetny wybór. Być może jednak Toyota zmieni zdanie i GR Yaris w 2026 pojawi się w tej "łatwiejszej", ale i szybszej odmianie.