10 lat Mazdy w Polsce. W Warszawie zaprezentowano nową Mazdę3
Po wielu latach oczekiwania w 2008 roku Mazda oficjalnie weszła na polski rynek - i niemal z marszu podbiła serca klientów.
Przez lata dostępność Mazdy w Polsce była ograniczona. Prywatni importerzy sprzedawali te samochody w salonach rozsianych po całym kraju. Siatka serwisowa była skromna, a ceny wysokie - głównie ze względu na przeliczniki z euro lub wcześniej głównie z marek niemieckich. Wszystko to zmieniło się w 2008 roku, kiedy to Mazda zdecydowała się oficjalnie wejść na polski rynek. Był to doskonały moment - japońskie auta cieszyły się rosnącą popularnością, a portfolio Mazdy pozwoliło na dopasowanie modeli do potrzeb klientów. W pierwszym roku działalności Mazda sprzedała 3145 aut, co było liczbą znacznie większą niż pierwotnie zakładane wartości.
Aktualnie Mazda posiada 32 salony i 10 ASO. Polski rynek stał się jednym z najważniejszych dla tej marki w Europie, gdyż plasujemy się tuż za Niemcami, Wielką Brytanią, Francją i Hiszpanią. Od stycznia do listopada 2018 w ręce klientów trafiło 11 480 samochodów, co oznacza, że rekord jest już niemal pewniakiem.
Wisienką na torcie podczas imprezy urodzinowej Mazdy była prezentacja nowej Mazdy 3. Samochód ten po raz pierwszy pojawił się w Europie właśnie w Polsce, co podkreśla wagę tego rynku dla producenta. Prezentacja Mazdy 3 pokazuje także plany na kolejną dekadę - wszystko opierać się będzie na czterech filarach, takich jak sztuka designu, japoński kunszt, inteligentne rozwiązania i czysta przyjemność prowadzenia.
Nowa Mazda 3 to ogromne zaskoczenie, nie tylko wizualne, ale i jakościowe. Model ten wyróżnia się odważną stylistyką, a na żywo prezentuje się zupełnie inaczej niż na zdjęciach. Wnętrze to ogromny skok naprzód nie tylko względem poprzedniczki, ale także w zestawieniu z Mazdą 6. Nowy system multimedialny, lepsze materiały wykończeniowe oraz dopracowanie krytykowanych elementów ma zapewnić temu modelowi rynkowy sukces. W Polsce Mazda 3 oferowana będzie wyłącznie z silnikiem 2.0, zarówno konwencjonalnym jak i w wersji SkyACTIV-X, gdzie w silniku benzynowym wprowadzono zapłon samoczynny, niczym w dieslu. Wersje 1.5 i diesel 1.8 nie zagoszczą w ofercie, gdyż sprzedaż ich sprzedaż byłaby zbyt mała.
W salonach Mazdę 3 zobaczymy już wiosną 2019 roku.