12 cylindrów nie dla Audi - A8 W12 zniknie z rynku

Parę dni temu dotarła do nas informacja, że Audi planuje zakończyć produkcję R8 po tej generacji. Teraz wiemy, że nie będzie już więcej A8 z silnikiem W12. Quo Vadis, Audi?

Oczywiście winna jest elektryfikacja. Fundusze przeznaczone na rozwój oraz wspólna z Porsche platforma dla samochodów elektrycznych i hybrydowych są powodami, dla których producent z Ingolstadt rezygnuje z topowych jednostek.

Oczywiście, nie stanie się to od razu - w obecnej generacji Audi A8 wciąż zobaczymy sześciolitrową, podwójnie doładowaną wersję W12. Dopiero następna wersja topowej limuzyny będzie już za pewne mocno rozbudowaną hybrydą w stylu Panamery Turbo S E-Hybrid, bądź całkowicie elektrycznym modelem.

Choć to pieśń przyszłości, to w związku z tym możemy się niestety spodziewać, że podobny los podzieli ten silnik również w innej marce koncernu - w Bentleyu. Tu również do głosu dojdzie hybryda - za pewne m. in. ta sama, która zadebiutowała obecnie w modelu Bentayga (2.9 V6 + silnik elektryczny - w sumie 470 KM i 50 km zasięgu na baterii).

Swoją drogą, czekamy na oficjalną premierę i specyfikację ostatniego W12, ale także V8-ek. Póki co na naszym rynku dostępne są tylko "bazowe" jednostki V6.