12 elementów, które Tesla Model S dzieli z innymi samochodami
Tesla nie może pozwolić sobie na produkcję wszystkich podzespołów. Wiele elementów pochodzi z innych aut - czasami bardzo zaskakujących.
Tesla wykorzystuje bowiem wiele podzespołów zapożyczonych od innych producentów. Niektóre są widoczne gołym okiem, jednak część kryje się w najróżniejszych zakamarkach nadwozia i podwozia. Od kogo Tesla pożycza? Zobaczcie:
Przekładnia i wspomaganie układu kierowniczego - Range Rover Evoque
Jak się okazuje Tesla Model S korzysta z elementów wyciągniętych żywcem z Range Rovera Evoque. Element ten przygotowany został przez firmę ZF.
Kolumna kierownicza - Mercedes Klasy C
Kolumna kierownicza również nie jest dziełem Tesli - amerykańska marka korzysta z elementu przygotowanego dla Mercedesa klasy C z lat 2008 - 2014.
Pedał gazu - Ford Mondeo/Fusion
Technologia drive-by-wire staje się coraz popularniejsza. Tesla wykorzystuje pedał gazu z Forda Fusion/Mondeo z lat 2010 - 2012 - zaadaptowano także numer części.
Przełącznik świateł stopu - 2018 Ford GT
Wpisując numer seryjny przełącznika świateł stopu na liście zobaczymy także Forda GT. Tesla zapożyczyła bowiem ten element od producenta z błękitnym owalem. Oczywiście Ford GT to jeden z kilku modeli, który korzystał z tego podzespołu - znajdziemy go także w wielu Jaguarach z czasów Forda.
Zaciski hamulcowe - Chevrolet Camaro SS
Zaciski hamulcowe dostarczyła firma Brembo. Nie jest to jednak element, który stworzono specjalnie dla tej marki - posiłkowano się modelem opracowanym dla Chevroleta Camaro SS.
Klocki hamulcowe - Chevrolet Camaro SS / Cadillac CTS-V
Klocki hamulcowe w ciężkim aucie muszą być wydajne. Tutaj także zdecydowano się na elementy z General Motors - również z Camaro SS. Te same wykorzystywane są Cadillacu CTS-V i innych sportowych autach GM.
Zacisk hamulca ręcznego - 2006 Ford GT
Hamulec ręczny również pochodzi z Forda GT - jest to jednak element ze starszego modelu z lat 2004- 2006. Ten sam podzespół wykorzystywany był w Jaguarach, z modelem S-Type na czele.
Silnik wycieraczek - Kenworth
W przypadku silnika wycieraczek Tesla wybrała zewnętrznego dostawcę. Firma ta dostarcza je też do Kenworthów, czyli amerykańskich ciężarówek.
Silnik nawiewów do kabiny - Kia Optima
Element ten pompuje zimne i ciepłe powietrze do wnętrza auta. W tym przypadku wybrano podzespoły z Korei - ten sam element znajdziemy w Kii Optimie z lat 2011 - 2015.
Przełącznik "skrzyni biegów", kierunkowskazów i wycieraczek - Mercedes
Ten element jest najbardziej widoczny. Tesla Model S wykorzystuje przełączniki z Mercedesów - głównie znane z poprzedniej generacji Klasy S.
Sterowanie fotelami - Mercedes
Tutaj także sięgnięto po przełączniki z Mercedesa - sterowanie fotelami odbywa się w identyczny sposób jak w większości Mercedesów. Cały element pochodzi zaś z nieco zapomnianej Klasy R.
Przełączniki szyb - Maserati Ghibli
Na deser coś z Włoch? Niestety nie - przełączniki w Maserati Ghibli wywodzą się z amerykańskich aut, z "zabitym" niedawno Dodgem Dartem na czele.