2018 Audi RS4 - Kombi na ostro
RS6 jest dla Was zbyt duże? Spokojnie, Audi właśnie zaprezentowało jego mniejszego brata - równie skutecznego i niewiele wolniejszego.
Audi RS4 nie jest wielkim zaskoczeniem - prototypy od dawna szwędały się po najróżniejszych zakątkach Europy, zaś model RS5 w zasadzie ujawnił wszelkie dane techniczne. Podobnie jak bratnie coupe, RS4 korzysta z jednostki 2.9 V6 (doładowanej, pochodzącej z Porsche) generującej 450 koni mechanicznych i 600 Nm momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem napędu Quattro (oczywiście jest to Torsen) za pośrednictwem 7-biegowej przekładni S-Tronic. Osiągi? Pierwsza setka w 4.1 sekundy oraz prędkość maksymalna na poziomie 250 km/h (z pakietem RS Dynamic Package 280 km/h) nie pozostawiają złudzeń - to będzie niezwykle skuteczne i bardzo praktyczne rodzinne kombi.
Audi zawsze stara się połączyć praktyczność z osiągami. Wedle zapewnień producenta RS4 nie straci walorów użytkowych - pojemność bagażnika będzie taka sama jak w standardowych wariantach. Wizualnie Audi RS4 wyróżnia się charakterystycznymi poszerzeniami nadwozia, nowym grillem w formie plastra miodu oraz 19-calowymi felgami (w opcji dostępne także 20-ki). W środku zaś znajdziemy sportowe fotele ze skóry i alcantary oraz spłaszczoną kierownicę, typową dla modeli z rodziny RS.
Audi podało także ceny RS4 - w Niemczech model ten dostępny będzie od 79 800 euro. Zamówienia będzie można składać od końcówki września.