2018 Mercedes Klasy A Sedan - Większa rodzina
Pstryczek w nos dla konkurencji. Mercedes postanowił uderzyć w zadziwiająco popularny segment kompaktowych sedanów premium. Poznajcie Klasę A Sedan.
Audi A3 Limousine zyskało dużą popularność i jest chętnie wybierane przez klientów. BMW z kolei całkowicie olało taką wersję nadwoziową - przynajmniej na tę chwilę, gdyż Seria 1 Sedan oferowana jest w Chinach, zaś Europa otrzyma niebawem sedana na bazie drugiej generacji Serii 2. Mercedes w tym segmencie był obecny już od dłuższego czasu, lecz grał w nim autem pozycjonowanym nieco wyżej, czyli modelem CLA. Teraz nadszedł czas na dywersyfikację oferty.
Producent ze Stuttgartu postanowił bowiem rozszerzyć gamę Klasy A o wersję sedan. Poznaliśmy ją już kilka miesięcy temu, w wersji z przedłużonym rozstawem osi na rynek chiński. Teraz przyszedł czas na odmianę europejską. Do słupka B różnić żadnych nie ma. Tył z kolei jest bardzo zgrabny i mocno nawiązuje do studyjnej Klasy A Sedan. Bagażnik nie wygląda na doklejony i prezentuje się zadziwiająco dobrze. Poza tym ma on pojemność wynoszącą 420 litrów, czyli więcej niż hatchback. Niemcy zapewniają także, że ilość miejsca z tyłu będzie zadowalająca, nawet dla wyższych osób. Wnętrze nie ulegnie zmianie - deska rozdzielcza, system MBUX i charakterystyczne detale zostały przeniesione z wersji hatchback. Co ciekawe niebawem poznamy także nowe wcielenie Mercedesa CLA. Małe "czterodrzwiowe coupe" ze Stuttgartu będzie bliższe stylistycznie dużemu CLS-owi, oraz zyska szlachetniejsze wykończenie.
Ciekawostką jest fakt, iż Mercedes Klasy A Sedan jest najbardziej aerodynamicznym autem na rynku. Współczynnik oporu powietrza (Cd) wynosi w tym aucie zaledwie 0,22. Dla przykładu sportowe Alpine A110 chwali się wynikiem 0,31. Widać różnicę?
Początkowo Mercedes Klasy A Sedan oferowany będzie z dwoma silnikami - A 200, czyli jednostką 1.3 stworzoną z Renault (generującą 163 KM) oraz A 180d, czyli dieslem 1.5 (generującym 116 KM). Produkcja tego modelu rozpocznie się na początku przyszłego roku.