2019 Aston Martin DBS Superleggera - Powrót do przeszłości [ZDJĘCIA]
Powróciła historyczna nazwa. Pojawiło się nowe nadwozie. Aston Martin DBS Superleggera pokazuje, że kondycja tej brytyjskiej marki jest doskonała.
Tym razem Brytyjczycy postanowili bowiem zmienić swoje podejście do tematu modelu DBS. Dotychczas był on wizualnie bardzo mocno spokrewniony z DB9 - tak naprawdę wyróżniały go jedynie wyraźnie zauważalne detale. Nowy DBS z przydomkiem Superleggera, choć bazuje na coraz popularniejszym DB11, zyskał znacznie więcej indywidualnego charakteru. Całe nadwozie zaprojektowano od podstaw, zachowując jednak pewne elementy unikalne dla DB11-ki. Trzeba jednak przyznać, iż Aston Martin stworzył bodaj najpiękniejszy projekt od czasów genialnego DB9.
Front wyróżnia się nowym grillem, zbliżonym do tego z modelu Vantage, oraz innymi lampami. W linii bocznej zachowano specyficzne wloty powietrza za przednimi kołami, lecz dzięki nieco innej formie nie są tak ordynarne i dziwne. Z tyłu zaś pojawiły się węższe lampy poprowadzone po krawędzi klapy bagażnika.
Wnętrze przeniesiono z modelu DB11, lecz wykończono je unikalną mieszanką skóry oraz specjalnego włókna węglowego - wszystkie materiały są oczywiście z najwyższej półki. Poza tym znajdziemy tutaj system inforozrywki zapożyczony z Mercedesa (na mocy współpracy Astona Martina i Mercedes-AMG).
Aston Martin DBS Superleggera stanie do walki z Ferrari 812 Superfast. Pod maską brytyjskiego coupe znajdziemy 5.2-litrowe V12 z doładowaniem generujące 715 koni mechanicznych i aż 900 Nm momentu obrotowego. Moc trafi na tylne koła za pośrednictwem przebudowanej, 8-biegowej przekładni ZF. Sprint do setki ma zajmować 3,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna zdecydowanie przekroczy 300 km/h.
Jedną z największych zalet DBS-a Superleggera ma być bardzo dopracowana aerodynamika. Producent zapewnia, iż łączna siła docisku to 180 kg. Więcej docisku generuje jedynie Aston Martin Vulcan, czyli typowo torowe dzieło tej marki. Andy Palmer, szef Astona podkreśla, że DBS Superleggera jeździ "cholernie dobrze" i miło zaskoczy swoich klientów.
A skąd wzięła się nazwa Superleggera? Jest to nawiązanie do historii marki. Nadwozia modeli DB3, DB4, DB5, DB6 i DBS zaprojektowało studio Touring Superleggera z Włoch (istniejące do dziś), a ich konstrukcje wyróżniały się niską masą oraz fantastycznym wyglądem.