2019 Audi A6 Avant - Technologia w przestrzeni
Po wersji "Limousine" przyszedł czas na praktycznego Avanta - Audi zaprezentowało kolejną wersję nadwoziową modelu A6.
Stylistyka, jak łatwo się domyślić, nie jest żadnym zaskoczeniem. Audi zgrabnie wpasowało "plecak" w nadwozie A6. Sylwetka tego auta mocno przypomina poprzednika, choć jest kilka różnic - przede wszystkim tylna szyba została nieco mocniej pochylona. Poza tym znajdziemy tutaj wszystkie elementy charakterystyczne dla nowego Audi A6, czyli podkreśloną linię błotników (przednich i tylnych), chromowaną listwę poprowadzoną pomiędzy lampami z tyłu oraz oczywiście monstrualny grill z przodu.
We wnętrzu zmian także nie znajdziecie - nawet ilość miejsca na tylnej kanapie pozostała identyczna jak w sedanie. A6 Avant mierzy 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości Bagażnik Audi A6 Avant mieści od 565 do 1680 litrów. Kanapa składana jest w proporcjach 40:20:40, co ułatwi przewóz większych przedmiotów.
Pod maską Audi A6 Avant znajdzie się również ten sam zestaw jednostek napędowych co w wersji Limousine. Początkowo dostępna będzie wersja 3.0 TFSI (340 KM, 500 Nm) i 3.0 TDI (286 KM, 620 Nm) - obie zyskają nowe oznaczenia, których wciąż nie jesteśmy w stanie zapamiętać, tak więc nie będziemy ich podawać - musimy usiąść do podręczników. A6 oferowane będzie z czterema rodzajami zawieszenia - standardowym, standardowym sportowym, pneumatycznym oraz aktywnym (ze stalowymi sprężynami i aktywnymi amortyzatorami).
Audi A6 Avant będzie bardzo bogato wyposażone. Każda wersja standardowo będzie tak zwaną "miękką hybrydą". Jest to zasługa instalacji 48V oraz specjalnego alternatora, który potrafi odzyskać do 12kW energii elektrycznej z hamowania, przekazując ją do specjalnych litowo-jonowych baterii. System załącza się w przedziale prędkości 55-160 km/h, pozwalając na jazdę ze stałą prędkością przy wyłączonym silniku.
Poza tym nie zabraknie tutaj nowego systemu inforozrywki, nagłośnienia Bang&Olufsen, trybu półautonomicznej jazdy oraz wielu innych nowoczesnych asystentów i dodatków zwiększających komfort użytkowania.