2019 Audi A6 - Technokrata [ZDJĘCIA I DANE TECHNICZNE]

Niemiecka trójca znowu w komplecie - Audi zaprezentowało długo wyczekiwane nowe wcielenie modelu A6.

Audi A6 jako ostatnie dołącza do przedstawicieli niemieckiej klasy wyższej, stając do walki z Mercedesem Klasy E oraz BMW Serii 5. Nowość z Ingolstadt wyróżnia się zaawansowanymi technologiami oraz szeroko zakrojoną "cyfryzacją" auta. Podobnie jak w modelu A7 czy A8 znajdziemy tutaj aż 3 ekrany, z czego dwa są dotykowe i odpowiadają za sterowanie poszczególnymi funkcjami.

 

Zacznijmy jednak od wyglądu. Wiele osób zarzuca Audi brak nowych pomysłów w stylistyce. Trudno jest się z tym nie zgodzić - nowe wcielenie modelu A6 wygląda jak gruntowny lifting schodzącej z rynku generacji. Nadwozie jest jednak dłuższe (4939 mm), szersze (1886 mm) i wyższe (1457 mm) od dotychczasowej wersji. Front wyróżnia się podciętymi lampami oraz masywnym grillem singleframe. W linii bocznej zaakcentowano przednie i tylne błotniki, co ciekawie zbudowało sylwetkę auta. Najmniej "dzieje się" z tyłu - tutaj postawiono na prost lampy, które to łączy chromowana listwa poprowadzona przez klapę bagażnika.

Wnętrze zostało żywcem przeniesione z modelu A7. Oznacza to, że mamy do czynienia z trzema wyświetlaczami. Dwa z nich ulokowano na konsoli centralnej i odpowiadają one za sterowanie systemem MMI. Są w pełni dotykowe, co wielu osobom nie przypadnie do gustu - wymaga to przyzwyczajenia oraz uwagi. Zaletą są za to haptyczne reakcje, ułatwiające obsługę. Trzeci wyświetlacz to cyfrowy zestaw zegarów. Nowe Audi A6 ma wyróżniać się jeszcze większą ilością przestrzeni oferowaną kierowcy i pasażerom. Z tyłu miejsca jest już niewiele mniej niż w krótkim Audi A8. Bagażnik w wersji Limousine z kolei mieści solidne 530 litrów bagażu.

Pod maską Audi A6 początkowo znajdą się trzy jednostki - dwie wysokoprężne oraz jedna benzynowa. Gamę diesli stanowić będzie wersja 40 TDI (2.0 TDI 200 KM) oraz 50 TDI (3.0 TDI 286 KM, 620 Nm). Benzyny reprezentować będzie początkowo wersja 50 TFSI (3.0 TFSI 340 KM, 500 Nm). W nieodległej przyszłości ofertę wzbogaci wersja 40 TFSI (2.0 TFSI 252 KM) oraz S6 (2.9 V6 450 KM). RS6 oraz odmianę Avant poznamy najwcześniej pod koniec bieżącego roku. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż wszystkie silniki standardowo oferowane będą z automatyczną skrzynią biegów - w zależności od wersji będzie to 8-biegowy Tiptronic lub 7-biegowy S-Tronic. Manualna przekładnia być może pojawi się w najsłabszym wariancie wysokoprężnym.

Nowe Audi A6, podobnie jak A7 będzie jednym z najnowocześniejszych aut w gamie tego producenta. Na pokładzie znajdzie się szereg zaawansowanych technologii, począwszy od wielu asystentów jazdy aż po półautonomiczny tryb jazdy. Nie zabraknie tutaj także wersji typu plug-in hybrid, która stanie do walki z BMW 530e oraz Mercedesem E350e. Każde A6 będzie z kolei „miękką hybrydą.

Audi A6 trafi do pierwszych klientów oraz do salonów w czerwcu bieżącego roku. Wersja 50 TDI została wyceniona na 58 050 euro.

O nowym Audi A6 możesz podyskutować na naszym forum.