2019 Audi E-Tron - Gotowy do boju

A więc jest - po długim oczekiwaniu oficjalnie poznaliśmy Audi E-Tron.

Zaprezentowane w San Francisco Audi E-Tron to pierwszy elektryczny SUV tej marki, zapewniający nie tylko duży zasięg na jednym ładowaniu, ale także możliwość szybkiego uzupełnienia baterii. Jest to także pierwszy model, który wykorzysta wiele nowoczesnych rozwiązań nieobecnych w innych modelach marki.

Wizualnie E-Tron nie jest żadną niespodzianką. Stylistyka tego auta jest bardzo oczywista i mocno przypomina konwencjonalne modele tego producenta. Nie inaczej jest w środku, gdzie poza wyświetlaczami cyfrowych lusterek w zasadzie nie ma wyróżników, które w jakikolwiek sposób stawiałyby E-Trona ponad innymi modelami.

Audi E-Tron mierzy 4902 mm długości, 1938 mm szerokości i 1663 mm wysokości. Rozstaw osi ma 2923 mm długości, co czyni z tego modelu duże i przestronne auto. Audi podkreśla, iż samochód ten ma wyróżniać się naprawdę komfortowym wnętrzem.

Osiągi? Od zera do 100 kilometrów na godzinę na godzinę E-Tron rozpędza się w 5,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna to według amerykańskich danych 200 km/h. Moc tego auta to 300 kW (408 KM), zaś moment obrotowy wynosi 664 Nm. Audi obiecuje, że na jednym ładowaniu (według normy WLTP), E-Tron przejedzie do 400 kilometrów.

E-Tron może także holować przyczepę o masie do 1800 kilogramów. Bagażnik ma mieścić od 660 do 1614 litrów.

Audi E-Tron korzysta z dwóch asynchronicznych silników oraz baterii o pojemności 95 kWh. Ulokowano ją w podłodze, dzięki czemu środek ciężkości został obniżony, a przestrzeń pasażerska i bagażowa nie uległa ograniczeniu. Specjalny system chłodzenia umożliwia także szybkie ładowanie z prędkością 150 kWh na godzinę. E-Tron wyposażony został także w nowatorski system rekuperacji energii, który ma pozwolić na zwiększenie zasięgu o 30%. Energia odzyskiwana jest z obydwu silników, zaś klasyczna pompa w układzie hamulcowym została tutaj zastąpiona systemem elektrycznym, który ogranicza masę i pozwala na lepszą współpracę układu rekuperacji z układem hamulcowym.

W E-Tronie znajdziemy także szereg systemów bezpieczeństwa, będących standardem. Aktywny tempomat (wspomagający rekuperację), kamery 360 stopni oraz wiele innych elementów wpływających na komfort użytkowania jest tutaj obecnych. W E-Tronie pojawią się także opcjonalne cyfrowe lusterka, które będą wyróżnikiem tego modelu.

W USA ceny tego modelu startują z poziomu 74 800 dolarów za podstawową wersję Premium Plus.