2019 Audi R8 - Ukłony dla Ur-Quattro

Audi R8 nie umarło - producent z Ingolstadt zafundował swojemu supersamochodowi długo wyczekiwany lifting.

I choć zmiany są bardzo subtelne, to jednak na tyle wyraźnie je zaznaczono, że nowe Audi R8 rozpoznamy bez chwili zastanowienia. Przede wszystkim zmienił się tutaj front auta, który zyskał inaczej zaprojektowany grill oraz ostrzej zarysowany zderzak z nowym splitterem. Dodatkowe nacięcia nad charakterystyczną dla Audi atrapą są nowością i nawiązują do kultowego już modelu Ur-Quattro. Podobne rozwiązanie znajdziemy także w... nowym wcieleniu Audi A1.

Z tyłu pojawił się nowy zderzak z przeprojektowanym dyfuzorem. Pokrywa silnika w zależności od wersji może być wykonana z plastiku lub z włókna węglowego i jest trzyczęściowa. W nadkolach znajdą się nowe wzory 20-calowych felg. Poza tym ofertę lakierów poszerzono o dwa odcienie - Kemora Grey i Ascari Blue.

We wnętrzu jedyną nowością są dodatkowe opcje kolorystyczne. R8 można będzie zamówić z nowymi odcieniami tapicerki oraz przeszyć. W wersji Performance pojawią się także elementy z alcantary.

Sercem Audi R8 niezmiennie pozostaje 5.2-litrowa, wolnossąca jednostka V10. Została ona jednak nieco podrasowana. Standardowa odmiana generuje teraz o 570 KM i 550 Nm (o 30 KM i 10 Nm więcej), zaś wersja Plus, przebrandowana na Performance, oferuje 620 KM i 580 Nm (o 10 KM i 20 Nm więcej). W efekcie bazowe R8 rozpędza się do setki w 3,4 sekundy i osiąga 324 km/h, zaś mocniejszy wariant robi to w 3,1 sekundy i może pojechać nawet 331 km/h.

Szereg zmian wprowadzono także w układzie jezdnym. Zawieszenie zostało na nowo zestrojone w celu poprawienia stabilności przy wyższych prędkościach (w opcji jest także wzmacniany włoknem węglowym aluminiowy przedni stabilizator), zaś standardowy oraz opcjonalny dynamiczny układ kierowniczy zostały dopracowane pod kątem ilości przekazywanych informacji oraz czułości. Układ ESC skuteczniej stabilizuje auto przy bardzo ostrym hamowaniu z wysokich prędkości - jest to efekt zastosowania skuteczniejszych hamulców, które skróciły drogę hamowania R8 o 1,5 metra przy zatrzymaniu ze 100 km/h i 5 metrów przy zatrzymaniu z 200 km/h.