2019 BMW Serii 8 - Powrót GT [ZDJĘCIA]
Na kilka godzin przed oficjalnym debiutem podczas 24-godzinnego wyścigu w Le Mans w sieci pojawiły się zdjęcia nowego BMW Serii 8. Tak prezentuje się nowe GT z Monachium.
BMW zdecydowało się na powrót do Serii 8, zastępując nią oferowaną dotychczas Serię 6. Awans o dwa oczka w górę to nie tylko nawiązanie do kultowej już "ósemki", ale przede wszystkim pokaz możliwości producenta z Monachium. Seria 8 będzie wyróżniać się nie tylko lekką i ciekawą stylistyką, ale przede wszystkim niesamowitym komfortem podróżowania, który został tutaj pogodzony z rewelacyjnymi właściwościami jezdnymi. Krótko mówiąc - specjaliści z BMW mieli tutaj kawał roboty do wykonania.
Jak prezentuje się seryjne BMW Serii 8? Przede wszystkim wizualnie bardzo mocno nawiązuje do auta studyjnego. Ba, można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że jest jego wiernym odwzorowaniem. Front zyskał szerokie nerki oraz wąskie lampy, które delikatnie zachodzą na nadkola. Nie zdecydowano się tutaj (na szczęście!) na ciężką linię i masywne przetłoczenia. Wręcz przeciwnie - Seria 8 emanuje lekkością i zadziornością. Zgrabnie poprowadzone przetłoczenia płynnie przechodzą w tył z wyraźnie zaakcentowanym spoilerem (zintegrowany z klapą bagażnika) oraz wąskimi lampami.
Zdjęcia wnętrza poznamy zapewne wieczorem, ale z wycieków wynika, iż deska rozdzielcza będzie dość prosta i raczej mało porywająca stylistycznie. Jak jednak wiele osób słusznie zwróciło uwagę, swoją formą nawiązuje ona do Serii 8 oferowanej na początku lat 90-tych.
BMW Serii 8 (oznaczone kodem G15 - coupe) początkowo oferowane będzie w wersji M850i xDrive. Pod maską znajdziemy jednak nieco inny silnik niż w BMW M550i - jest to nieco "skręcona" wersja jednostki S63B44T, czyli konstrukcji z BMW M5. W Serii 8 generować ona będzie 530 koni mechanicznych i 750 Nm momentu obrotowego. Potwierdzona jest także obecność diesli - będzie to wariant 840d i 850d (odpowiednio 320 i 400 KM).
Póki co poznamy tylko model G15, czyli Coupe. Gama Serii 8 zostanie uzupełniona kabrioletem (oznaczenie G14) i wersją Gran Coupe (G16).