2019 BMW X4, czyli kopiuj-wklej? [ZDJĘCIA]
Zgodnie z naszymi przewidywaniami tuż przed genewskim salonem samochodowym BMW zaprezentowało drugą generację X4. Czym wyróżnia się nowe wcielenie tego auta?
Druga generacja BMW X4 rozwija stylistykę poprzednika, uzupełniając ją o wiele nowych elementów, charakterystycznych dla nowych modeli producenta z Monachium. Front przeniesiono w zasadzie bez zmian z X3. Oznacza to, że będziemy mieć do czynienia z dużymi lampami oraz jeszcze większymi nerkami (osiągają one szalone rozmiary). W linii bocznej wyróżnikiem jest opadająca linia dachu, nadająca “sylwetkę coupe”. I tutaj przechodzimy do najbardziej kontrowersyjnej części tego auta - tyłu.
BMW postawiło bowiem na wąskie lampy, zaś rejestrację przeniesiono na zderzak. Taki zabieg stylistyczny ma być wyróżnikiem “parzystych” X-ów, a taki kierunek został zaprezentowany wraz z X2. Tutaj jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że całość zaczęła wybitnie przypominać… klona BMW, czyli Mercedesa GLC Coupe.
Wnętrze to oczywiście kalka BMW X3 - tutaj nie wprowadzono większych zmian. Oznacza to, że będziemy mieć do czynienia z prostym i przyjemnym kokpitem, choć pozbawionym jakichkolwiek wyróżników. System inforozrywki oczywiście będzie umożliwiał sterowanie gestami oraz dotykiem (ekran w nowych iDrivach reaguje na dotyk).
Pod maską nowego BMW X4 znajdą się trzy jednostki benzynowe i cztery wysokoprężne. Gamę otworzy wersja 20i (184 KM), nad nią stanie 30i (252 KM), zaś na szczycie pozostanie M40i (360 KM). Wśród diesli nie zabraknie wersji 20d (190 KM), 30d (265 KM) oraz M40d (326 KM).
BMW już niebawem uruchomi sprzedaż nowego X4. Pierwsze auta trafią do dealerów i klientów w lipcu.