2019 Mazda MX-5 - Czas na zmiany

Kochany przez wszystkich roadster przeszedł właśnie pierwszy lifting. Zmian jednak nie zauważycie gołym okiem.

W końcu po co zmieniać coś, co jest niemal doskonałe i uwielbiane przez klientów na całym świecie? Mazda do liftingu podeszła więc pragmatycznie, poprawiając jedynie te elementy, na które nabywcy od czasu do czasu narzekali.

Zabawa zaczęła się więc pod maską. Dwulitrowa jednostka zyskała dodatkowe 21 koni mechanicznych i generować będzie łącznie 181 KM i 205 Nm momentu obrotowego. Jak to osiągnięto? W silniku wprowadzono szereg zmian - począwszy od głowicy, przez tłoki aż po korbowody. Wszystkie wymienione elementy wykonano z lżejszych i wytrzymalszych materiałów. Japończycy podnieśli także "odcinkę" z 6 800 obrotów na minutę do 7 500 obrotów na minutę - ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału tej jednostki napędowej.

Nie zapomniano również o słabszym silniku o pojemności 1.5 - zresztą uznawany jest on za znacznie ciekawszy i lepiej odpowiadający charakterem nieco zadziornemu roadsterowi. Tutaj moc wzrosła do 132 KM, zaś moment obrotowy wynosi 152 Nm.  W obydwu przypadkach Mazda chwali się optymalizacją zużycia paliwa - jednostki te mają być jeszcze oszczędniejsze.

Nie zapomniano o komforcie

Wiele osób narzekało na drobne elementy, które utrudniały im użytkowanie Mazdy MX-5. Np. wiele osób krytykowało brak teleskopowej regulacji kolumny kierowniczej (warto zwrócić uwagę na fakt, iż przez wiele lat w ogóle nie oferowano regulacji kolumny). Teraz kierownicę będzie można ustawić w dwóch płaszczyznach. Centralny ekran systemu multimedialnego zyska większą rozdzielczość i lepszą grafikę, podobnie jak mały wyświetlacz TFT ulokowany w zestawie zegarów - nie będzie on już monochromatyczny.

Do oferty dodano także nowe odcienie dachów (w tym brązowy) oraz kilka konfiguracji kolorystycznych wnętrza. Poza tym pojawią się nowe felgi aluminiowe, zaś wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - przynajmniej w Japonii na tę chwilę - zostanie wzbogacone o układ City Safety (autonomiczne hamowanie w awaryjnej sytuacji) oraz system ostrzegający o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu.

Europejskie wcielenie odświeżonej Mazdy MX-5 powinniśmy poznamy w przeciągu najbliższych tygodni.