2019 Mercedes-AMG A 35 - Rozgrzewka
Mercedes ma duży apetyt na rynek hothatchy. Z tego powodu Niemcy zdecydowali się na wypuszczenie dwóch modeli AMG na bazie Klasy A - poznajcie A 35.
Mercedes-AMG A 35 to przedsmak tego, co zaoferuje topowy model na bazie Klasy A, który zachowa nazwę A 45. A 35 ma uderzyć w nieco słabszych, choć wciąż szybkich i popularnych konkurentów - z Audi S3 i Volkswagenem Golfem R na czele.
Stylistyka wersji AMG przypomina nieco elementy, które pamiętamy z poprzednika. Agresywny zderzak z lotkami bocznymi doskonale koreluje z zaakcentowanymi progami oraz agresywniejszym tyłem, gdzie w dyfuzor wkomponowano dwie owalne końcówki wydechu. Nie zabrakło też grilla typowego dla słabszych AMG (z poprzeczną belką) oraz większej lotki nad tylną szybą. W nadkolach pojawiły się z kolei 19 i 20-calowe alufelgi o charakterystycznym dla AMG wzorze.
Zmian we wnętrzu jest już nieco mniej. Największym wyróżnikiem wersji AMG jest sportowa kierownica oraz opcjonalne kubełkowe fotele z linii Performance. Standardowe siedziska również posiadają zintegrowany zagłówek, ale nie mają tak mocno rozbudowanej sekcji podparcia bocznego.
Mercedes-AMG A 35 - dane techniczne
Najważniejsze są tutaj dane techniczne. Pod maską Mercedesa-AMG A 35 znalazła się nowa dwulitrowa turbodoładowana jednostka napędowa, która generuje 306 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego. Moc transferowana jest na wszystkie cztery koła (napęd 4MATIC z nową funkcją Slippery, zapewniającą odpowiednią trakcję na śliskiej nawierzchni) za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Sprint od zera do setki ma zajmować według producenta 4,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 250 km/h.
W przednim zawieszeniu zastosowano dodatkową aluminiową rozpórkę, która zwiększa sztywność i zmniejsza tendencję do skręcania się nadwozia. Standardowe zawieszenie zastąpiono układem AMG Ride Control, korzystającym z lekkich aluminiowych elementów zmniejszających masę nieresorowaną. Pojawiły się też tutaj zaprojektowane od podstaw zwrotnice, dzięki którym A 35 ma jeszcze lepiej skręcać, nie wykazując przy tym tendencji do wyraźnej podsterowności lub tzw. "torque steering", czyli wyrywania z rąk kierownicy przez zbyt duży moment obrotowy działający na przednią oś. Na liście opcji do Mercedesa-AMG A 35 znajdzie się też aktywne zawieszenie Adaptive Damping Control z trzema trybami pracy. Za kołami ukryto większe tarcze hamulcowe - przednie mają 350 mm średnicy i współpracują z czterotłoczkowymi zaciskami, zaś tylne mierzą 330 mm średnicy i korzystają z jednotłoczkowych zacisków.
Na liście opcji dostępnych w modelu A 35 nie zabraknie głośniejszego wydechu czy też szeregu sportowych dodatków "podkręcających" ten samochód. Wszystko co najlepsze Mercedes zostawia jednak dla mocniejszej wersji - A 45. Będzie ona nie tylko znacznie szybsza, ale także zyska unikalną stylistykę, z grillem Panamericana na czele.
Nowy Mercedes-AMG A 35 oficjalnie zadebiutuje w Paryżu, zaś sprzedaż rozpocznie się jeszcze w październiku bieżącego roku.