2019 Mitsubishi L200 - Lepsza twarz
W Bangkoku Mitsubishi zaprezentowało nowe wcielenie modelu L200, czyli jednego z najważniejszych aut w gamie tej marki. Co się zmieniło?
Przede wszystkim trzeba od razu zauważyć, że konstrukcja wciąż bazuje na dobrze znanym aktualnym modelu i czerpie z niego garściami. Nowe Mitsubishi L200 przede wszystkim wyróżnia się mocno zmodyfikowaną stylistyką. Front jest teraz mocno zbliżony do tego SUV-a Eclipse Cross - wprowadzono tutaj charakterystycznie podzielone przednie lampy i masywny grill, który łączy się ze zderzakiem. Trzeba przyznać, że jest to zmiana na plus - L200 wygląda teraz nieco bardziej bojowo, ale przede wszystkim nowocześniej. Z tyłu zmiany są kosmetyczne, gdyż pojawiły się tylko nowe lampy, które w topowych wersjach mają ledowy pasek.
Nowe wnętrze? Nic bardziej mylnego - Mitsubishi L200 ma niemal niezmieniony względem aktualnego wcielenia kokpit. Nowością jest tutaj inna kierownica, znana z Outlandera PHEV. Japończycy nie chwalą się żadnymi zmianami w tej materii, tak więc wciąż spotkamy się tutaj z twardymi materiałami oraz przeciętnymi plastikami.
Mitsubishi na szczęście wprowadziło nieco więcej zmian w mechanice oraz systemach bezpieczeństwa. L200 projektowane było w myśl zasady "Engineered Beyond Tough", czyli ma być autem wytrzymałym i odpornym na ciężką eksploatację. Na pokładzie tego auta pojawiły się takie układy jak FCM (łagodzący skutki kolizji czołowej), czujnik monitorujący martwą strefę, system monitorowania ruchu poprzecznego przy wycofywaniu z miejsca postojowego oraz ciekawostka, czyli system ostrzegający nas o omyłkowym wciśnięciu gazu, np. podczas manewrowania na parkingu.
Zmiany w układzie napędowym nie są duże, ale z pewnością ważne. Przede wszystkim znaną już jednostkę wysokoprężną 2.4 DI-D połączono z nową, 6-biegową przekładnią automatyczną, która pozwoli na lepsze wykorzystanie potencjału silnika oraz na obniżenie zużycia paliwa. Z przodu pojawiły się większe tarcze hamulcowe z wydajniejszymi klockami hamulcowymi (większe tłoczki), zaś z tyłu zastosowano mocniejsze amortyzatory z większą ilością oleju tłumiącego wstrząsy.
W napędzie 4x4 SuperSelect i EasySelect 4WD pojawił się tryb Offroad, który pozwala na ustawienie systemu w opcji MI/GRAVEL, MUD/SNOW, SAND i ROCK. Nie zabrakło też reduktora (4LLc)
Nowe Mitsubishi L200 będzie stopniowo wprowadzane na 150 rynków, w tym oczywiście europejski. W nadchodzącym roku finansowym Japończycy planują sprzedaż 180 000 egzemplarzy tego auta - w krajach dalekowschodnich jest to chętnie wybierana propozycja.