2019 Peugeot 508 - Jeszcze więcej niespodzianek [DANE TECHNICZNE]
Koniec spekulacji - Peugeot wreszcie oficjalnie pochwalił się swoim nowym dzieckiem, czyli modelem 508.
Od dawna zapowiadany i testowany pod warstwą maskowań model wreszcie ujrzał światło dzienne. Przy okazji zrobił niemałe zamieszanie - stylistyka nowego Peugeota 508 jest wręcz zaskakująca. Przód wyróżnia się dzięki głęboko osadzonym wąskim lampom połączonych z grillem. Ze świateł wyprowadzono z kolei charakterystyczne "kły", czyli LED-y do jazdy dziennej. W linii bocznej zawarto ciekawe przetłoczenie, zaś linia tylnych szyb delikatnie zachodzi na słupek C. Tył modelu 508 wyróżnia się czarną listwą poprowadzoną przez całą szerokość auta. Coś Wam to przypomina? Im dłużej patrzymy na 508, tym więcej widzimy w nim inspiracji zaczerpniętych z rewelacyjnego klasycznego 405. Ciekawostką jest też umiejscowienie logo na krawędzi maski - jest to nawiązanie do modelu 504. Wisienką na torcie będą z kolei bezramkowe drzwi.
Największa zmiana zaszła w wymiarach modelu 508. Na przekór wszelkim trendom Peugeot wyraźnie skurczył swojego przedstawiciela w klasie średniej. Poprzednie wcielenie tego auta mierzyło 4,83 m. Nowe 508 skrócono do 4,75 m. Rozstaw osi również się zmniejszył - o 2,4 cm i wynosi teraz 2,79 m. Wysokość również została ograniczona i wynosi raptem 1,40 m. Szerokość z kolei zwiększono do 1,84 m. Tutaj czas na ciekawostkę - wiecie do jakiego auta Peugeot oficjalnie porównuje nowe 508? Otóż punktem odniesienia dla tego producenta stało się Audi A5 Sportback. To bardzo ciekawy i odważny wybór.
Wnętrze to mieszanka futurystycznych koncepcji z praktycznością - czyli po prostu i-Cockpit. Tunel środkowy poprowadzono dość wysoko, tak aby otulał kierowcę i pasażera. deska rozdzielcza jest dość niska, zaś głównie miejsce na konsoli centralnej zajmuje ekran systemu inforozrywki, kompatybilnego z Android Auto i CarPlay. Ma on 10 cali i został wykonany w nietypowych proporcjach - 8:3. Ma to znacząco ułatwić obsługę wszystkich ustawień auta. Podobnie jak w 3008 i 5008 pozostawiono fizyczne przyciski przenoszące do najważniejszych funkcji. Zostały one bardzo estetycznie wkomponowane w krawędź deski, a do ich wykończenia wykorzystano aluminium. Nie zabrakło też tutaj świetnych cyfrowych zegarów (znanych już z 3008 i 5008) oraz małej dwuramiennej kierownicy. Peugeot nie zapomniał też o schowkach - wedle zapewnień producenta we wnętrzu 508 wszystkie skrytki mają łączną pojemność wynoszącą 32 litry.
W kategorii przestrzeni we wnętrzu również nie zabrakło odniesień do Audi A5 Sportback. Peugeot chwali się, iż ilość miejsca na tylnej kanapie jest o 3 cm większa na nogi i 5 cm na wysokości łokci w porównaniu do auta z Ingolstadt. Bagażnik pomieści od 487 do 1537 litrów bagażu.
Niespodzianką są też silniki - wbrew wcześniejszym spekulacjom nie znajdziemy tutaj jednostki 1.2 PureTech. Ofertę otwiera silnik 1.6 PureTech (4 cylindry) generujący od 180 do 225 KM. Mocniejszy wariant oferowany jest wyłącznie w odmianie GT. Gama diesli bazować będzie na nowej jednostce 1.5 BlueHDI oraz sprawdzonym silniku 2.0 BlueHDI. Wersja 1.5 oferować będzie 130 koni mechanicznych, zaś 2.0 160 i 180 KM. Ciekawostką jest fakt, iż jedynie w bazowym dieslu oferowana będzie manualna skrzynia biegów. Wszystkie silniki benzynowe jak i mocniejsze diesle standardowo wyposażone zostaną w 8-biegową przekładnię automatyczną.
Peugeot 508 zyska także wiele zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Nie zabraknie tutaj między innymi kamery Night Vision (!), adaptacyjnego tempomatu, Lane Keeping Assist i Lane Positioning, Active Safety Brake (system autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej w mieście), Blind Spot Assist (czujnik martwej strefy) oraz wielu innych układów wpływających na bezpieczeństwo podróżowania. Oczywiście parkowanie w mieście także będzie ułatwione - zestaw czujników zrobi to za kierowcę. Jeśli nie lubicie oddawać władzy w ręce elektroniki, to z pewnością docenicie zestaw kamer 360 stopni.
Oficjalna premiera Peugeota 508 już za kilka dni w Genewie. Sprzedaż tego modelu ruszy we wrześniu bieżącego roku. 508 produkowane będzie we Francji.