2019 Porsche Panamera GTS - Jeszcze więcej charakteru
Turbo S jest zbyt ordynarne, a słabsze warianty Panamery Cię nie przekonują? Spokojnie, do gamy właśnie powraca fantastyczna wersja GTS.
W przypadku pierwszej generacji Panamery GTS Niemcy postawili na sprawdzone rozwiązania, czyli wolnossące V8, które uzupełniono genialnie brzmiącym wydechem. Dorzucono do tego nieco bardziej zadziorną stylistykę oraz lepsze właściwości jezdne. Efekt? Przez wiele osób wersja GTS została uznana za najlepszą w gamie Panamery. Kwestią czasu była więc tylko premiera nowego wcielenia tego auta.
Porsche od razu pokazało Panamerę GTS w dwóch wariantach - klasycznym oraz Sport Turismo. Wizualnie model ten wyróżnia się nieco ostrzej zarysowanymi zderzakami z większymi wlotami powietrza, pakietem dodającym czarne elementy oraz 20-calowymi aluminiowymi felgami. Nie zabrakło tutaj także kilku emblematów GTS, przypominających z jaką wersją mamy do czynienia. Z tyłu pojawiło się także charakterystyczne rozkładane skrzydło z wersji Turbo. W środku postawiono na czerń przełamaną czerwonymi akcentami. Skóra i alcantara wyścielają niemal wszystkie elementy, z którymi kierowca i pasażerowie mogą mieć kontakt. Standardowo znajdziemy tutaj także pakiet Sport Chrono, z charakterystycznym stoperem na szczycie deski rozdzielczej. Niemcy podkreślają także, że w wersji GTS debiutuje nowy wyświetlacz HUD. Na temat tego rozwiązania jeszcze zbyt wiele nie wiemy, ale ze wstępnych informacji wynika, iż będzie on rzucał duży i kolorowy obraz.
Czas na najważniejsze, czyli serce tego auta. Pod maską znalazła się podwójnie doładowana jednostka 4.0 V8, generująca 460 KM i 620 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki ma zajmować 4,1 sekundy, zaś prędkość maksymalna to skromne 292 km/h. Panamera GTS standardowo oferowana jest ze sportowym zawieszeniem (niższym o 10 mm), inaczej zestrojonym systemem PASM (Porsche Active Suspension Management) i wydajniejszymi hamulcami, z tarczami o średnicy 390 mm z przodu oraz 365 mm z tyłu.
Ceny? Polskich jeszcze nie znamy, tak więc można zajrzeć do naszych zachodnich sąsiadów. W Niemczech za Panamerę GTS zapłacimy minimum 138 500 euro, zaś za Panamerę GTS Sport Turismo 141 350 euro.