2019 Volkswagen Touareg - Witamy w przyszłości
Poznajcie trzecią generację Volkswagena Touarega - znacznie nowocześniejszą i efektowniejszą od poprzedników.
Tak oto otwiera się nowy rozdział w historii Volkswagena. Touareg, jako topowy model w gamie tego producenta, zyskał wiele ciekawych rozwiązań, których próżno szukać w innych modelach tej marki. Z kolei to, co zadebiutowało w tym aucie niebawem trafi do kolejnych nowości Volkswagena, w tym Golfa oraz pojazdów z serii I.D.
Wizualnie nowy Volkswagen Touareg to mieszanka elementów charakterystycznych dla tej marki. Front wyróżnia się dużym grillem, przypominającym nieco ten z Arteona. Światła z kolei nawiązują do tych z Touarega, głównie za sprawą swojego kształtu. Kierunkowskazy zamaskowano pomiędzy żebrami grilla, tak aby całość prezentowała się dość ciekawie. Prosta i łagodna linia boczna zwieńczona jest tyłem, który niektórym może nieco przypominać Audi Q5/Q7. Nawiązania do większego modelu nie są zresztą bezpodstawne - Volkswagen Touareg bazuje bowiem na płycie podłogowej MLBevo, którą znajdziemy także w Porsche Cayenne, Lamborghini Urusie, Bentleyu Bentaydze czy właśnie Audi Q7.
Volkswagen Touareg trzeciej generacji wyraźnie urósł - nadwozie jest dłuższe o 77 mm (4878 mm), szersze o 44 mm (1984 mm) i nieco niższe (1702 mm) od aktualnej generacji. Zyskało dzięki temu lepsze proporcje, zaś we wnętrzu wygospodarowano więcej miejsca.
Najbardziej interesującym elementem jest jednak wnętrze, będące przełomem dla Volkswagena. producent postawił bowiem na dwa wyświetlacze - mniejszy, 12,3-calowy to znany Active Info Display, czyli cyfrowe zegary. Cała konsola centralna to z kolei duży, 15-calowy ekran dotykowy, z poziomu którego to sterować można systemem inforozrywki, ustawieniami auta oraz klimatyzacją. Jest on lekko skierowany w stronę kierowcy, dzięki czemu obsługa ma być jeszcze prostsza. Pokryto go także szkłem, które w ograniczonym stopniu ma "zbierać" wszelkie odciski palców i maźnięcia - to jednak pokaże czas i pierwsze testy.
Co poza tym? Minimalizm. Zachowano pokrętła napędu oraz zawieszenia, zaś obok lewarka skrzyni biegów ulokowano, na szczęście, fizyczne pokrętło do regulacji głośności. Kierownica z kolei pochodzi z innych Volkswagenów - producent nie postawił tutaj na indywidualny projekt dla tego modelu.
Trzecia generacja Touarega ma być jeszcze przestronniejsza. Na tylnej kanapie wygodnie podróżować będą trzy osoby, zaś bagażnik pomieści (wedle danych producenta) aż 810 litrów.
Pod maską nowego Volkswagena Touarega pojawią się silniki benzynowe i wysokoprężne. Oferta "benzyniaków" opierać się będzie na jednostce 3.0 TFSI generującej 340 koni mechanicznych. Diesel to z kolei jednostka 3.0 TDI w wariancie 233 i 286-konnym. Wszystkie silniki parowane będą z 8-biegowym automatem. Póki co pod maską nie pojawi się wersja hybrydowa - ta zarezerwowana jest dla rynku chińskiego. W przyszłości ofertę uzupełnić ma także diesel V8 o pojemności 4-litrów, generujący 420 KM. Nowy Touareg zyska również tylną skrętną oś, dzięki której manewrowanie w mieście będzie dużo łatwiejsze, zaś w trasie model ten ma wykazywać się nieprzeciętnymi właściwościami jezdnymi.
Nowy Touareg to także szereg nowoczesnych technologii. W modelu tym pojawi się system Night Vision, zaawansowany wyświetlacz HUD czy Roadwork Lane Assist wspomagający kierowcę podczas mijania robót drogowych. Pneumatyczne zawieszenie z kolei ma zapewniać minimalne przechyły nadwozia, zaś napęd na cztery koła zaoferuje dobre właściwości jezdne na każdej nawierzchni.