2020 Cupra Ateca - lekkie zmiany, ten sam silnik
Kilka dni po premierze zmodernizowanego SEAT-a, prezentację ma Cupra Ateca. Usportowiony SUV debiutuje ze zmodernizowanym nadwoziem i wyposażeniem.
Nowa Cupra Ateca przejęła wszystkie zmiany, które "zaliczył" zmodernizowany SEAT Ateca. Nowy zderzak, atrapa, nowe światła (w standardzie Full LED) to w zasadzie wszystko. Są też nowe wzory felg i kilka miedzianych detali, które wg komunikatu prasowego "wtopiono w nadwozie". Innymi słowy, to bardzo delikatne odświeżenie.
Podobnie jest we wnętrzu - pojawił się nowy system multimedialny o przekątnej 9,2 cala z bardziej rozbudowanymi funkcjami oraz cyfrowe zegary. Pojawiło się też więcej "sportowych" wstawek. Cupra Ateca dostała nową kierownicę z przyciskami zapłonu i wyboru trybu jazdy, a łopatki zmiany biegów zostały powiększone. Klienci, którzy wybiorą skórzaną tapicerkę, będą mogli otrzymać samochód wykończony skórą Nappa w kolorze Petrol Blue. Standardowo kubełkowe fotele będą miały wykończenie tapicerką Dinamica z elementami skóry i miedzianymi przeszyciami.
Jeśli chodzi o parametry jezdne - Cupra Ateca nie dostała zbyt wiele zmian. A dokładniej - żadnych. Wciąż za napęd odpowiada dwulitrowe TSI o mocy 300 KM. Moment obrotowy to równe 400 Nm. Standardowo samochód ma siedmiobiegowy "automat" DSG oraz napęd na cztery koła 4Drive. Osiągi to 4,9 sekundy w sprincie do 100 km/h i prędkość maksymalna 247 km/h. Można też zdecydować się na opcjonalny, głośniejszy układ wydechowy Akrapovič.
Za zawieszenie odpowiada adaptacyjny układ regulowany trybami jazdy (sześć do wyboru). Pod lewym pedałem mamy hamulce Brembo.
Odświeżona Cupra Ateca trafi do salonów w drugiej połowie roku.