ABT bierze się za elektryfikację aut - e-Caddy i e-Transporter
Kto by pomyślał, że ABT zajmie się produkcją elektrycznych dostawczaków? Podczas targów IAA w Hanowerze firma ta zaprezentowała e-Caddy i e-Transportera.
ABT jest partnerem Audi w Formule E. Kilka miesięcy temu tuner ten zaprezentował studyjną wersję modelu RS6-E, gdzie silnik spalinowy wspierany jest jednostką elektryczną. Teraz przyszedł czas na praktyczniejsze zastosowanie nabytego doświadczenia.
ABT zabiera się bowiem za elektryfikowanie dostawczych Volkswagenów. Na pierwszy ogień poszedł Caddy i Transporter. Jednostka wysokoprężna została tutaj zastąpiona silnikiem elektrycznym o mocy 82 kW (110 KM, 200 Nm momentu obrotowego). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 120 km/h. W połączeniu z bateriami o łącznej pojemności 37,3 kWh ABT e-Caddy ma pokonywać do 220 kilometrów na jednym ładowaniu. Oczywiście baterię można doładować za pomocą szybkiego złącza CCS - wówczas 80% baterii (ładując od zera) osiągniemy po nieco ponad 40 minutach. e-Caddy trafi niebawem do regularnej sprzedaży. Model ten kierowany będzie do firm operujących głównie w mieście oraz do taksówkarzy.
e-Transporter oficjalnie jest jeszcze projektem studyjnym, aczkolwiek zapewne już niebawem trafi do oferty ABT. Znajdziemy tutaj dokładnie ten sam zestaw co w e-Caddy, choć nabywcy będą mieli możliwość wyboru także większej, 74,6-kWh baterii. Z takową e-Transporter ma pokonywać do 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Osiągnięcie 80% baterii (przy ładowaniu od zera) w wydajniejszym wariancie ma zajmować 98 minut przy użyciu szybkiej ładowarki lub ponad 10 godzin (do 100%) przy ładowaniu "z gniazdka).