Acura Integra 2022. Nie mów o niej Civic, ale... to Civic

Acura Integra 2022 to niby coś więcej niż Civic. Prawdy nie da się jednak ukryć - ten model ma niewiele wspólnego ze sportową legendą.

Oczywiście, nie każda Integra była sportowa. W historii zapisała się jednak ta jedna legendarna wersja Type-R, do dziś uznawana za wybitne auto sportowe. Acura Integra 2022 teoretycznie chce nawiązywać do historii, ale jest skrajnie innym samochodem - uniwersalnym, ale i z nutką sportu.

Acura Integra 2022 - Civic w przebraniu

Przede wszystkim zacznijmy od kluczowej kwestii. Nowa Integra to nic innego, jak aktualne wcielenie Civica (to, którego jeszcze w Polsce nie dostaniecie). Auto przebrano w nowe nadwozie, dodano mu szereg ciekawych funkcji i uzbrojono w garść sportowych dodatków.

Acura Integra 2022

Nadwozie w formie 5-drzwiowego liftbacka ma przyjemną dla oka linię. Sportowy charakter jest tutaj lekko zaakcentowany, ale nie rzuca się w oczy. Miłym dodatkiem, nawiązującym do starej Integry, jest wytłoczona w zderzaku nazwa modelu.

Kabina zdradza "civikowe" pochodzenie. Bryła deski rozdzielczej jest niemal identyczna, a różnią ją jedynie detale. Na przykład nowością jest tutaj większy ekran systemu multimedialnego (12 cali) oraz inaczej zaprojektowane cyfrowe wskaźniki.

Acura dostaje także lepsze materiały wykończeniowe, nagłośnienie premium z 16-głośnikami oraz wyświetlacz head-up display. I to wszystko ląduje tutaj w standardowym wyposażeniu.

Acura Integra 2022 - pod maską znajdziemy tylko jeden silnik

Sercem tego auta jest jednostka 1.5 Turbo, generująca 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Ciekawie wygląda natomiast kwestia skrzyń biegów. Standardowo dostajemy tutaj przekładnię CVT symulującą przełożenia.

Acura Integra 2022

Kiedy jednak chcecie poczuć więcej sportowego charakteru, możecie zdecydować się na wersję A-Spec, która oferuje manualną przekładnię z funkcją automatycznych międzygazów i mechanizm różnicowy ze szperą.

W ten sposób Acura Integra 2022 celuje w osoby, które oczekują auta "dla kierowcy". Tu warto zaznaczyć dwie rzeczy - po pierwsze, kupicie ją tylko i wyłącznie mieszkając w USA, gdyż tylko tam będzie oferowana. Po drugie - będzie to jeden z kilku modeli na rynku amerykańskim, w którym dostaniecie klasyczną manualną skrzynię biegów.

Ceny nie będą wygórowane - według wstępnych informacji cennik otworzy kwota w wysokości 30 000 dolarów. Sporo osób zainteresuje się więc Integrą, jako alternatywą dla Civica.