Acura Integra 2022. Nie mów o niej Civic, ale... to Civic
Acura Integra 2022 to niby coś więcej niż Civic. Prawdy nie da się jednak ukryć - ten model ma niewiele wspólnego ze sportową legendą.
Oczywiście, nie każda Integra była sportowa. W historii zapisała się jednak ta jedna legendarna wersja Type-R, do dziś uznawana za wybitne auto sportowe. Acura Integra 2022 teoretycznie chce nawiązywać do historii, ale jest skrajnie innym samochodem - uniwersalnym, ale i z nutką sportu.
Acura Integra 2022 - Civic w przebraniu
Przede wszystkim zacznijmy od kluczowej kwestii. Nowa Integra to nic innego, jak aktualne wcielenie Civica (to, którego jeszcze w Polsce nie dostaniecie). Auto przebrano w nowe nadwozie, dodano mu szereg ciekawych funkcji i uzbrojono w garść sportowych dodatków.
Nadwozie w formie 5-drzwiowego liftbacka ma przyjemną dla oka linię. Sportowy charakter jest tutaj lekko zaakcentowany, ale nie rzuca się w oczy. Miłym dodatkiem, nawiązującym do starej Integry, jest wytłoczona w zderzaku nazwa modelu.
Kabina zdradza "civikowe" pochodzenie. Bryła deski rozdzielczej jest niemal identyczna, a różnią ją jedynie detale. Na przykład nowością jest tutaj większy ekran systemu multimedialnego (12 cali) oraz inaczej zaprojektowane cyfrowe wskaźniki.
Acura dostaje także lepsze materiały wykończeniowe, nagłośnienie premium z 16-głośnikami oraz wyświetlacz head-up display. I to wszystko ląduje tutaj w standardowym wyposażeniu.
Acura Integra 2022 - pod maską znajdziemy tylko jeden silnik
Sercem tego auta jest jednostka 1.5 Turbo, generująca 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Ciekawie wygląda natomiast kwestia skrzyń biegów. Standardowo dostajemy tutaj przekładnię CVT symulującą przełożenia.
Kiedy jednak chcecie poczuć więcej sportowego charakteru, możecie zdecydować się na wersję A-Spec, która oferuje manualną przekładnię z funkcją automatycznych międzygazów i mechanizm różnicowy ze szperą.
W ten sposób Acura Integra 2022 celuje w osoby, które oczekują auta "dla kierowcy". Tu warto zaznaczyć dwie rzeczy - po pierwsze, kupicie ją tylko i wyłącznie mieszkając w USA, gdyż tylko tam będzie oferowana. Po drugie - będzie to jeden z kilku modeli na rynku amerykańskim, w którym dostaniecie klasyczną manualną skrzynię biegów.
Ceny nie będą wygórowane - według wstępnych informacji cennik otworzy kwota w wysokości 30 000 dolarów. Sporo osób zainteresuje się więc Integrą, jako alternatywą dla Civica.