Acura Integra Type S 2024. To Civic Type R z lepszymi manierami
Acura Integra Type S 2024 jest mocna, skuteczna i wygląda naprawdę dobrze. Pod efektownym wizualnie nadwoziem kryje się fenomenalny hothatch. Ten model może być strzałem w dziesiątkę w USA.
Acura żyje i ma się doskonale, a nowe modele pokazują dobry kierunek rozwoju tej marki. Japończycy postawili na sport i okazało się to być strzałem w dziesiątkę. To tego wykopano tutaj znaną nazwę i przypisano ją do bliźniaka Civica. Teraz gamę tego auta uzupełnia naprawdę ostry wariant. Acura Integra Type S 2024 to nic innego jak Civic Type R w eleganckim garniturze.
Niech Was jednak nie zwiedzie ta spokojniejsza sylwetka. Mocy jest tutaj nieco więcej, a możliwości tego auta w niczym nie ustępują Hondzie.
Acura Integra Type S 2024. 324 KM w służbie radości
Obecna generacja Hondy Civic Type R pokazała, że Japończycy nie zapomnieli jak robi się doskonałe auta sportowe. Można wręcz powiedzieć, że po dwóch poprzednich generacjach wreszcie stworzyli samochód idealny i bardzo dopracowany, który na torze wyścigowym czuje się jak ryba w wodzie.
Był to więc doskonały punkt wyjścia dla Acury. Integra Type S zaczerpnęła z Civica wszystko co najlepsze, ale ubrała to w nieco spokojniejsze wizualnie nadwozie. Nie oznacza to jednak nudy - nic z tych rzeczy. Atrakcyjne poszerzenia nadwozia i agresywnie stylizowane zderzaki nie ukrywają temperamentu tej maszyny.
Widać to także w środku. Może i nie znajdziecie tutaj kubełkowych foteli Recaro, ale za to nie poskąpiono skóry i alcantary. Na jakość narzekać więc nie można, podobnie jak i na wyposażenie.
Acura Integra Type S 2024 jest mocniejsza od amerykańskiego Civica Type R, ale też lekko przytyła
Nabywcy tego auta dostaną 324 KM (przy 6 500 obrotach na minutę) i 420 Nm momentu obrotowego (w zakresie 2 600 - 4 000 obr./min.). W porównaniu do Civica pojawiło się tutaj także 14 dodatkowych kilogramów.
Dzięki temu różnice te balansują się, a Acura ma identyczny stosunek mocy do masy, co Civic.
W poszerzonych nadkolach kryją się sportowe opony, a za lekkimi felgami ukryto wyczynowy układ hamulcowy Brembo. Do tego moc trafia na przednie koła wyłącznie za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Tak, takie rzeczy pojawiają się w USA.
Acura nie chwali się osiągami, ale te nie ustępują Civikowi
Obydwa auta będą oferowane równolegle i mają celować w zupełnie innych odbiorców. Jedno jest pewne - trochę zazdrościmy Amerykanom możliwości wyboru. Acura zdaje się być naprawdę kuszącą propozycją.