Acura Precision concept - kurs na przyszłość
Acura na targach w Detroit zaprezentowała model koncepcyjny, którego design będzie początkiem nowej drogi projektowej obranej przez markę.
Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest duży, pięciokątny grill uwydatniający logo marki umieszczone na jego środku. Nadwozie, dzięki długiej i szerokiej masce oraz licznym agresywnym liniom, które wizualnie poszerzają samochód, sprawia wrażenie niskiego i muskularnego. Wielopunktowe światła LED z przodu, znane z modelu NSX, oraz wystające z karoserii aktywne światła i kierunkowskazy tylne oddają agresywny styl tej wizji designu japońskiej marki.
Główną cechą tego konceptu miały być płynne przejścia pomiędzy poszczególnymi elementami – zarówno wnętrza, jak i karoserii samochodu. Zgodnie z tą zasadą model został pozbawiony środkowego słupka, dzięki czemu drzwi otwierają się w przeciwległe strony. Wnętrze samochodu - jak przystało na model koncepcyjny - jest nowoczesne, a wyraźne „cięcia”, wraz z opływowymi kształtami tworzą bardzo ciekawe połączenie agresywności i komfortu. Jednak użyte materiały – biała i brązowa skóra, w połączeniu z drewnem i aluminium, dodają do tego obrazu wrażenie szyku i elegancji.
Minimalizm objawiający się ograniczeniem przycisków do niezbędnego minimum jest rekompensowany przez inteligentne systemy sterujące całym pojazdem. HMI – bo tak brzmi nowa koncepcyjna funkcja Acury, ma za zadanie ułatwić kontrolę nad funkcjami samochodu. Duży wyświetlacz, umieszczony na środku kokpitu, będzie operowany przy pomocy touchpada umieszczonego pod dotykowym panelem obsługującym klimatyzację. Ale nie gładzik jest tutaj innowacyjny – producent twierdzi, że system ten będzie w stanie „zeskanować” każdego pasażera i znając jego preferencje dopasować funkcje multimedialne, czy np. nawiewy, w zależności od jego upodobań. Do ustawień rozpoznawanych przez system dla kierowcy dochodzą jeszcze: ustawienia trybu jazdy, lusterek, czy kierownicy.
Całość, nie wydaje się czymś odległym i futurystycznym, więc miejmy nadzieję, że kwestią czasu pozostaje, kiedy zobaczymy egzemplarz produkcyjny wykorzystujący podobną linię nadwozia oraz innowacyjne systemy obsługi. Powinniśmy spodziewać się tego jeszcze szybciej, niż nam się wydaje, gdyż Acura podkreśla, że prototyp ten jest odzwierciedleniem nowej drogi, jaką obrała marka w designie modeli na następne lata.
Pozostaje nam jeszcze czekać na informacje od naszej europejskiej Hondy i przekonać się, czy japoński koncern zdecyduje się na obranie podobnej drogi w designie dla obu marek. Genewa już blisko...