Acura ZDX 2024 ma w sobie DNA General Motors. I wyszło jej to na dobre
Japońska marka, amerykańskie korzenie, geny General Motors. Acura ZDX 2024 bazuje na technologii giganta z USA i wykorzystuje ją w możliwie najlepszy sposób. Efekt? Przyjemna dla oka bryła i wydajny napęd - czyli wszystko, czego oczekują klienci.
Japończycy wybierają różne drogi w świecie elektromobilności. Mazda trzyma się modelu MX-30 i póki co nie zapowiada kolejnego modelu na prąd. Toyota, po lekkim poślizgu, rusza ze sprzedażą bZ4X i Lexusa RZ. Honda z kolei zaprzyjaźniła się z koncernem General Motors i platformą Ultium. Po modelu Prologue przyszedł czas na bardziej ekskluzywnego odpowiednika. Acura ZDX 2024 oferuje duży akumulator, zapas mocy i solidny zasięg.
Acura ZDX 2024. Ultium w służbie japońskiej marki
Honda i Acura rozwijają swoje auta elektryczne w oparciu o platformę grupy GM. Ich auta to "bliźniaki" Chevroleta Blazera. Łączy je nie tylko konstrukcja, ale także bryła. Acura zadbała jednak o to, aby ich samochód wyróżniał się swoją własną stylistyką.
Charakterystyczny pas przedni nawiązuje do spalinowych modeli marki i pasuje do bryły tego auta. Tylne światła nawiązują do przednich i również dobrze komponują się z linią tego samochodu.
We wnętrzu znajdziecie dużo zapożyczeń z innych aut Hondy. Postawiono tutaj na minimalizm, ale zgrabnie ubrany w kilka przyjemnych dla oka detali. Duży ekran systemu multimedialnego i cyfrowe zegary zapewniają z kolei dostęp do kluczowych danych i łączność Apple CarPlay i Android Auto.
Ponad 520 kilometrów zasięgu, do 500 KM mocy
Sercem tego auta będą, w zależności od wersji, jeden lub dwa silniki elektryczne. Współpracują one z akumulatorem o pojemności 102 kWh. Słabsza wersja oferuje napęd na jedną oś i 340 KM. Co ciekawe można także wybrać wersję z dwoma silnikami (i napędem na cztery koła), oferującą identyczną moc.
Wówczas spada jednak zasięg. Wariant z jednym silnikiem oferuje 520 kilometrów zasięgu. Wersja Dual Motor jest nieco mniej wydajna i zapewnia 505 kilometrów zasięgu. Topowy wariant, oferujący 500 KM, oferuje już 465 kilometrów zasięgu.
Dużym atutem tego auta jest świetny rozkład masy. Przekłada się to także na właściwości jezdne, które Acura "dopracowała" na swój własny sposób. Efekt? Atrakcyjne auto, które nie rozczaruje kierowcy.
Oczywiście Acura ZDX będzie oferowana wyłącznie za oceanem. Honda Prologue też nie trafi do Europy - przynajmniej nie na tę chwilę. Ale co dalej? To pokaże czas. Pewne jest to, że Japończycy muszą podjąć kroki, aby spełnić wymagania dotyczące nadchodzących zmieniających się norm.