Opancerzony Hennessey VelociRaptor to nowy ulubieniec karteli
AddArmor potrafi opancerzyć wszystko. Hennessey VeloCiraptor to i tak pickup na podwójnych sterydach. Teraz może być nie do zatrzymania.
Ten model to trochę taka matrioszka. W środku jest Ford F-150. Przez koncern został "obudowany" modelem Raptor. Dalej jest solidny tuning- Hennessey VelociRaptor. A na koniec wchodzi AddArmor i dorzuca swoje gadżety.
Przede wszystkim, użyto dużej ilości tworzywa Dyneema. To autorski projekt firmy. Według informacji, jest to tworzywo 15 razy wytrzymalsze od stali i o 40% od Kevlaru, przy porównaniu elementów o tej samej masie. Pickup został obudowany tak, że jest w stanie wytrzymać z bliska eksplozję materiału wybuchowego, lub ostrzał z "Kałasznikowa". Miło. Ale "nie samym opancerzeniem człowiek żyje".
Hennessey VeloCiraptor od AddArmor dostał też nowe zderzaki, podwójny system zasilania (dwa akumulatory) oraz iście "bondowskie" klamki z paralizatorem, jeśli ktoś się do nas zbliży za bardzo. Do ucieczki w nocy przyda się system oświetlenia, a w razie czego można postraszyć syreną. Komunikację zapewnia interkom, a poruszając się po nieznanym terenie można skorzystać z bliżej niesprecyzowanych "możliwości wykrywania ładunków wybuchowych". Jeśli dojdzie do wymiany ognia, terenowe opony można zamówić w opcji run-flat, z dopuszczalną prędkością 80 km/h. W przypadku konieczności ostrych skrętów tym mastodontem, pomogą nowe hamulce Brembo. Przednie zawieszenie dostało też system poziomowania - może się przydać przy szybkiej jeździe.
Hennessey VelociRaptor - co to takiego?
Wczoraj mieliśmy premierę nowego Raptora, tutaj jednak Hennessey pracuje jeszcze "na starym". Podobnie jak najnowszy model,dysponuje standardowo 3,5-litrowym V6 ze sprężarką, o mocy 450 KM. Wzmocnione podwozie, zawieszenie FOX i terenowe opony powodują, że jest świetną i bardzo szybką zabawką na bezdroża. Amerykański tuner dokłada nowy układ dolotowy, zmieniony wydech oraz grzebie w oprogramowaniu. V6-ka Ecoboost w zależności od pakietu może osiągać 600 KM i przyspieszać do "setki" w 4,2 sekundy.
Przy tych parametrach, samo nasuwa się skojarzenie, kto będzie zainteresowany potężnym, cholernie szybkim pickupem, którego trudno zatrzymać nawet bombą.
Ciekawe, czy każdy VelociRaptor może być poddany modyfikacjom. AddArmor mówi, że można przyjechać do nich używanym Raptorem i go przerobią. A Hennessey ma w ofercie modele V8 oraz solidnie podniesionego Raptora... 6x6, z trzecią osią.