Alfa Romeo Giulia 2023 i Stelvio 2023 wycenione. Miła jazda za 300 tysięcy złotych
Alfa Romeo Giulia 2023 i Stelvio 2023 zostały wycenione. Zapomnijcie o atrakcyjnych ofertach, którymi zasłynęły te auta - najdroższe wersje zbliżają się wyjściowo do granicy 300 000 złotych!
Portfolio tej marki dawno nie było tak nowoczesne. Alfa Romeo Giulia 2023 i Stelvio 2023 zyskały szereg poprawek wizualnych i technologicznych. Znamy też ceny tych aut. Jak zapewne się domyślacie "tanio to już było". Tym razem jednak poprzeczkę podniesiono dość wysoko.
Alfa Romeo Giulia 2023 - CENA wersji po liftingu
Aby wejść w posiadanie tego modelu trzeba wyłożyć minimum 230 000 złotych na stół. Tyle kosztuje bazowa wersja Super z silnikiem 2.0 GME 280 KM. Co ciekawe jest to jedyna jednostka benzynowa, która będzie oferowana w standardowych wersjach tego auta.
Do wyboru jest aż 5 wersji wyposażeniowych: Super, Sprint, TI, Veloce i Competizione. Kolejne warianty kosztują odpowiednio 241 000 zł, 252 000 zł, 263 000 zł i 282 000 zł. Warto zauważyć, że warianty TI, Veloce i Competizione stawiają na sportowy charakter. W ofercie robi się więc dość ciasno.
Giulia po liftingu będzie też oferowana z najmocniejszym dieslem. Jego cena jest jednak zaporowa
Wszystko ze względu na wyższą akcyzę. Silnik 2.2 JTDM nie ma w tej kwestii szczęścia. Tutaj dodatkowo dostajemy tylko wersje TI i Veloce, kosztujące odpowiednio 281 000 złotych i 292 000 złotych. Tym samym bariera 300 000 złotych za Giulię z dieslem jest niebezpiecznie blisko.
Podobnie wygląda oferta dużego SUV-a marki. Alfa Romeo Stelvio 2023 - CENA
Tutaj także zyskujemy tylko dwa silniki - 2.0 GME 280 KM i diesla 2.2 JTDM 210 KM. W każdej wersji standardowo oferowany jest napęd na cztery koła.
W przypadku Stelvio granica 300 000 złotych zostanie przekroczona w topowej wersji Competizione z silnikiem 2.0 i wariantu Veloce z dieslem. Ta pierwsza kosztuje aż 315 000 złotych, zaś druga 302 000 złotych.
Jak wygląda pozostała część cennika wersji benzynowej? Alfa Romeo Stelvio w wersji Super została wyceniona na 259 000 złotych. Wariant Sprint to wydatek rzędu 270 000 złotych, zaś TI kosztuje 281 000 złotych. Za model Veloce zapłacimy 292 000 złotych.
Pozostaje nam jeszcze "tańszy" diesel, czyli wersja TI. Ta kosztuje 291 000 złotych.
Auta trafią do dealerów w okolicach marca
Niestety, kolejek raczej bym się nie spodziewał. A szkoda, bo te naprawdę udane auta zasługują na większe uznanie. Niestety - brak atrakcyjnych form finansowania i wysokie ceny nie będą działały zachęcająco.