Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024. Więcej mocy - i tyle
Czterolistna koniczyna powraca w odświeżonym wydaniu - i to podwójnie. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024 i Stelvio Quadrifoglio 2024 ujrzały światło dzienne. Zmiany są tutaj bardzo skromne, ale fanów marki powinny zadowolić.
Koniec tych modeli wcale nie jest odległy. Włosi coraz głośniej mówią o następcach, w pełni elektrycznych. Nim jednak poznamy te auta możemy cieszyć się jeszcze spalinowymi modelami, które mają cudowne V6 pod maską. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024 i Stelvio Quadrifoglio 2024 ujrzały światło dzienne.
Zmian jest tutaj niezbyt wiele - obok poprawek wizualnych pojawiły się też drobne nowości w układzie napędowym.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024. Więcej mocy, lepsze właściwości jezdne
Włoska marka skupiła się na kluczowych kwestiach, pomijając te, które uznała za mniej znaczące. Wszystkie modyfikacje wizualne są takie same, jak w standardowych wersjach Giulii i Stelvio.
A to oznacza nowe światła z przodu i z tyłu - i to by było na tyle. Zderzaki pozostały w niezmienionej formie, podobnie jak i wzory felg. W kwestii lakierów wybór został mocno ograniczony. Pozostawiono tylko trzy kolory: Rosso Etna, Verde Montreal i Nero Vulcano. O bieli lub o innych odcieniach możecie więc zapomnieć.
W kabinie także nie znajdziecie zbyt wiele nowości, gdyż jedyną są cyfrowe zegary. Wersje Quadrifoglio dostały własny wzór dla trybu Race, który wygląda dość specyficznie i nie każdemu przypadnie do gustu.
Analogiczne zmiany przeprowadzono w obydwu modelach. A to oznacza, że Stelvio legitymuje się identycznym pakietem poprawek.
Obydwa auta są teraz mocniejsze
Inżynierowie Alfy Romeo zdecydowali się na lekkie podkręcenie jednostki 2.9 V6 z podwójnym doładowaniem. Teraz generuje ona o 10 KM więcej - 520 KM.
Jest tu jednak pewien haczyk. Wyższa moc dostępna będzie tylko w wersji 100° Anniversario, a takich aut na rynek trafi dokładnie sto. Kto pierwszy, ten lepszy.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2024 wciąż korzysta wyłącznie z tylnego napędu. Moc trafia na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej ZF. Manualna przekładnia została wyrzucona z oferty już dawno temu. Bonusem w tym samochodzie jest nowy dyferencjał, który opracowano na bazie konstrukcji z modelu GTA. Włosi zapewniają tutaj lepsze przeniesienie mocy na asfalt i szybszą reakcję przy "spięciu" kół.
Stelvio ma identyczny silnik, ale łączy go z napędem na cztery koła Q4. Paradoksalnie pomimo większej masy jest niezmiennie szybsze. Alfa Romeo nie pochwaliła się jednak osiągami wersji po liftingu.