Alfa Romeo Giulia i Stelvio stają się bardziej luksusowe. To wersja 6C Villa d'Este

Unikalny kolor, eleganckie wnętrze, mocne silniki - oto włoski przepis na limitowany samochód. Alfa Romeo Giulia i Stelvio zyskują wariant 6C Villa d'Este.

Nazwa "Villa d'Este" jest znana każdemu pasjonatowi motoryzacji. Ta niezwykła willa, położona nad jeziorem Como, od początku istnienia motoryzacji stanowi miejsce spotkań właścicieli samochodów. I to nie byle jakich - odbywają się tutaj najróżniejsze pokazy i prezentacje, a wisienką na torcie jest konkurs elegancji, obecnie organizowany przy wsparciu BMW. Dla Alfy Romeo to miejsce również jest ważne, gdyż właśnie tutaj zadebiutował model 6C 2500 "Villa d'Este". Jego nazwa pochodzi od miejsca prezentacji, gdyż dzieło studia Touring Superleggera zostało zaprezentowane właśnie podczas "Concorso d'Eleganza" w Cernobbio. Teraz to tego historycznego wydarzenia nawiązuje Alfa Romeo Giulia i Stelvio za sprawą nowej limitowanej wersji.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio 6C "Villa d'Este" - co je wyróżnia?

Wbrew pozorom wiele elementów. Kluczowym jest chociażby wielowarstwowy lakier Etna Red, który ma bardzo głęboki odcień. W nadkola wpasowano standardowe, ale dobrze wyglądające koła. Giulia ma 18-ki, zaś Stelvio aż 21-calowe felgi.

Alfa Romeo Giulia 6C Villa d'Este

Największe różnice zaszły w środku, gdzie postawiono na prawdziwie luksusową atmosferę. Jasna skóra na fotelach i ciemna na desce rozdzielczej tworzą ciekawy zestaw, a dyskretne przeszycia dobrze się komponują. Na konsoli centralnej znajdziemy też drewniane wstawki, a na wysokości poduszki powietrznej pasażera wyszyto logotyp "6C Villa d'Este". Znajdziemy go także na przednich zagłówkach w tych samochodach.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio 6C "Villa d'Este" - co znajdziemy pod maską?

Do wyboru są dwa silniki, aczkolwiek dla każdego modelu inne. Giulia oferowana jest z dieslem 2.2, oferującym 190 KM, lub z 2-litrową benzyną, która generuje 200 KM. Stelvio z kolei dostępne jest z 210-konnym dieslem i 280-konną benzyną. W przypadku Giulii moc trafia wyłącznie na tylną oś. Stelvio dostępne jest z kolei tylko w wydaniu AWD. W obydwu przypadkach skrzynia biegów to 8-biegowy automat ZF 8HP.

Wszystko wskazuje na to, że wersja 6C "Villa d'Este" nie będzie mocno limitowana i raczej bez problemu kupimy ją w salonie. Włosi wciąż czekają na nowe modele - w lecie 2022 u dealerów pojawi się nowa Alfa Romeo Tonale z hybrydowym napędem, zaś rok później na drogi wyjedzie mały SUV, w pełni zelektryfikowany.