Alfa Romeo Giulietta Collezione i MiTo Racer
Alfa Romeo 4C Spider to nie jedyna nowość, którą Włosi zaprezentują w Genewie. Stanowisko tej marki dopełnią nowe odmiany Giulietty i MiTo.
Mała Alfa Romeo otrzymała nowy pakiet o nazwie Racer. Zgodnie z zapewnieniami producenta ma on celować w gusta dojrzałych klientów, ceniących sobie nowinki technologiczne. Nadwozie MiTo Racer wyróżnia się satynowanymi elementami w postaci klamek oraz ramek lamp. Z przodu zagościł sportowy zderzak, zaś tylną szybę przyozdobił dodatkowy spoiler. Nie zabrakło też detali w postaci chromowanej końcówki wydechu, specjalnej naklejki stylistycznej na dachu oraz 17-calowych felg aluminiowych. Nadwozie będzie dostępne w siedmiu odcieniach.
Wnętrze MiTo Racer nabrało nieco więcej charakteru dzięki nowym fotelom, które pokrywa szara tapicerka z brązowymi wstawkami z eko-skóry. Brązowe szwy pojawiają się także na dywanikach, kierownicy, lewarku skrzyni biegów i hamulcu ręcznym. Na zagłówkach znajdziemy też wyszyte logo Alfa Romeo. Na pokładzie nie zabraknie bogatego wyposażenia - standardowo otrzymamy manualną klimatyzację, 5-calowy ekran dotykowy sterujący systemem infotainment (w skład którego wchodzi Bluetooth, gniazdo AUX i USB, a także możliwość wydawania komend głosowych). Opcjonalnie MiTo Racer można doposażyć w nawigację i klimatyzację automatyczną.
Włosi nie zapomnieli o świetnych właściwościach jezdnych i bezpieczeństwie kierowcy oraz pasażerów. Siedem poduszek powietrznych, system DNA (wyposażony w układ Q2 oraz elektroniczny dyferencjał) system ESC (z ASR i Hill Holderem), lampy przeciwmgielne i czujnik ciśnienia w oponach to tylko część wyposażenia, które znajdziemy na pokładzie.
MiTo Racer będzie można skonfigurować z każdym silnikiem z gamy małej Alfy Romeo
Drugą nowością jest Giulietta Collezione - w tym przypadku Alfa Romeo postawiła na ponadczasową elegancję. Nadwozie wyróżniają czarne obudowy lusterek oraz 17-calowe felgi wykończone w tym samym kolorze. Opcjonalnie można zdecydować się na kontrastujący czarny, przeszklony dach oraz większe koła.
Wnętrze wykończono czarno-szarą tapicerką przełamaną kontrastującymi szwami. Na desce rozdzielczej, tunelu środkowym oraz boczkach drzwi znajdziemy chromowano-satynowe elementy ozdobne, nadające kabinie wyjątkowego charakteru. Standardowe wyposażenie jest niemal kompletne - automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, czujniki parkowania i elektrycznie składane lusterka to część wyposażenia, które znajdziemy na pokładzie Giulietty Collezione. Nie zabrakło także wyposażonego w 5-calowy ekran systemu UConnect (z możliwością rozszerzenia o 6,5-calowy wyświetlacz), zawierającego podobnie jak MiTo Bluetooth, gniazda USB i AUX oraz możliwość sterowania głosem. Wyposażona w większy ekran wersja posiada dodatkowo nawigację 3D.
Giulietta Collezione dostępna będzie z trzema silnikami - dieslami 1.6 JTDM i 2.0 JTDM o mocy od 120 do 175 koni mechanicznych oraz benzynową jednostką 1.4 MultiAir o mocy 120 lub 170 koni mechanicznych.
Zarówno MiTo Racer, jak i Giulietta Collezione trafią do sprzedaży na największych europejskich rynkach w połowie kwietnia bieżącego roku.