Alfa Romeo Tonale 2022. Polska specyfikacja pojawiła się w sieci. Czego możemy oczekiwać?
Alfa Romeo Tonale oficjalnie ujrzy światło dzienne w przyszłym roku. Ktoś jednak nie miał cierpliwości i opublikował w sieci sporo informacji na temat tego auta, pochodzących najprawdopodobniej z wewnętrznych materiałów szkoleniowych.
Alfa Romeo Tonale staje się chyba jednym z najbardziej opóźnionych samochodów w historii motoryzacji. Mieliśmy ją poznać jesienią, ale szef marki, Jean-Philippe Imparato, uznał, że wymaga ona pewnych poprawek. Dodatkowe miesiące przeznaczone są więc na doszlifowanie produktu.
Wszystko to sprawia, że potencjalni klienci tupią nogą z niecierpliwości, a pracownicy marki decydują się na nietypowe ruchy. Na znanym forum właścicieli aut tej marki pojawiły się informacje na temat Tonale, pochodzące najprawdopodobniej z wewnętrznych materiałów szkoleniowych.
Alfa Romeo Tonale 2022 - wymiary i wersje silnikowe oraz wyposażeniowe
Przede wszystkim opublikowane informacje rzucają sporo światła na dokładną specyfikację auta. Alfa Romeo Tonale 2022 mierzy 4528 mm długości, czyli jest nieco dłuższa od spokrewnionego z nią Jeepa Compassa. Szerokość to 1874 mm, a wysokość 1604 mm.
Rozstaw osi mierzy 2636 mm, czyli dokładnie tyle, co w Jeepie Compassie. To finalne potwierdzenie faktu, że obydwa auta korzystają z tej samej platformy.
Zaskoczeniem może być dla Was gama jednostek napędowych. Te nie będą zbyt mocne - przynajmniej na początku.
Według opublikowanych na forum informacji pod maską Alfy Romeo Tonale 2022 pojawią się trzy silniki, z czego jeden z nich będzie dostępny w dwóch wariantach mocy.
Gamę otworzy 130-konna wersja jednostki 1.3 z rodziny Firefly. Standardowo będzie ona łączona z układem miękkiej hybrydy i z automatyczną skrzynią DCT. Półkę wyżej stanie 160-konna wersja tej jednostki, także z miękką hybrydą i DCT. Manualnej skrzyni w ogóle nie znajdziemy w ofercie tego modelu.
Na szczycie gamy pojawi się wariant plug-in hybrid. On także wykorzystuje silnik 1.3, jednak dzięki obecności jednostki elektrycznej generuje aż 240 KM. Mam tylko nadzieję, że zgodnie z obietnicą pana Imparato wprowadzone zostaną tutaj liczne poprawki, gdyż Jeep Compass 4XE niestety zawodzi pracem układu plug-in hybrid.
W gamie Alfy Romeo Tonale pojawi się też jeden diesel - 1.6 o mocy 130 KM.
Alfa Romeo Tonale 2022 - wersje wyposażeniowe
Według opublikowanej w sieci liście wariantów wyposażeniowych, gama Tonale składać się będzie z czterech wariantów.
Gamę otworzy odmiana SUPER, która oferowana będzie ze 130-konną benzyną lub z dieslem. Te same silniki dostaniemy w nieco bardziej zadziornie stylizowanej odmianie SPRINT, bazującej pod kątem wyposażenia na wariancie SUPER.
Kolejna wersja to Ti, dostępna ze 160-konną benzyną, 130-konnym dieslem lub 240-konną hybrydą. Na niej opierać się będzie topowy wariant VELOCE, który dostaniemy tylko z najmocniejszą benzyną (160 KM, MHEV), lub z 240-konną hybrydą.
Na początku w ofercie będzie też wersja limitowana SPECIALE, bazująca na wydaniu VELOCE. Co ciekawe dostępne tutaj mają być silniki 1.3 130 KM i 160 KM, co sugeruje, że hybryda trafi do gamy nieco później. Otwarcie zamówień na tę wersję nastąpi już w lutym.
Co znajdziemy tutaj w wyposażeniu? Będą to między innymi 20-calowe alufelgi, wykończenie nadwozia "Dark Miron", czarne obramowania szyb, światła FULL LED MATRIX, siedzenia obszyte alcantarą, aluminiowe manetki skrzyni biegów (za kierownicą) i aluminiowe nakładki na pedały. Można przyjąć, że wyposażenie będzie kompletne.
Alfa Romeo Tonale 2022 powinna zadebiutować w lutym lub w marcu 2022
Miejmy nadzieję, że tym razem Włosi nie opóźnią premiery. Jak tak dalej pójdzie, to auto trzeba będzie opisywać jako używane...