Alfa Romeo Tonale zyskała jedną kluczową poprawkę. Teraz wygląda dużo lepiej

Włosi pochwalili się nową wersją Tributo Italiano, która łączy dobre wyposażenie i atrakcyjny wygląd. Alfa Romeo Tonale przy okazji dostała jedną poprawkę, która bardzo poprawiła wygląd tego modelu.

Czasami małe zmiany potrafią całkowicie odmienić wizerunek samochodu. Nie inaczej jest w tym przypadku. Alfa Romeo zaprezentowała nową wersję swoich modeli - Tributo Italiano. Nazwa zdradza wiele szczegółów - mamy "włoską" kolorystykę, dobre wyposażenie i atrakcyjne dodatki. I o ile Giulia i Stelvio nie zaskakują niczym nowym, o tyle Alfa Romeo Tonale zmieniła się wizualnie, oczywiście na lepsze.

Ktoś wpadł na pomysł polakierowania kilku elementów. Dzięki temu Alfa Romeo Tonale wygląda dużo lepiej

Standardowo w tym aucie obudowy nadkoli i dokładki zderzaków (w tym tylna część z końcówkami wydechu) są lakierowane na czarno. Od początku miałem wrażenie, że nie był to idealny pomysł. Optycznie nieco podnosił samochód i ukrywał ładnie narysowane zderzaki.

W wersji Tributo Italiano, dla lekkiej odmiany, elementy te polakierowano pod kolor nadwozia. Mała zmiana, a cieszy. Optycznie dodało to sportowego charakteru i optycznie obniżyło samochód. Same plusy, wad nie stwierdzono. Brzmi to kusząco?

Alfa Romeo Tonale Tributo Italiano

Do wyboru macie trzy kolory: Rosso Alfa, Verde Montreal i Bianco Alfa. Tonale dostało też 20-calowe felgi i lakierowany na czarno dach. We wnętrzu znajdziecie tapicerkę przeszytą czerwoną nicią. Wyposażenie jest w zasadzie kompletne.

Analogiczne zmiany wprowadzono w Giulii i w Stelvio

Te modele również dostaniecie w atrakcyjnych kolorach, z bardzo dobrym wyposażeniem. Różnic ograniczają się tak naprawdę do felg. W Giulii są 19-calowe, w Stelvio aż 21-calowe.

A co znajdziemy pod maską tych modeli?

Tutaj wybór nie jest duży, ale można go uznać za wystarczający. Giulia Tributo Italiano występuje z dieslem 2.2 o mocy 160 lub 210 KM, a także z benzyną 2.0 Turbo o mocy 280 KM.

W Stelvio postawiono na identyczny zestaw silników, z wyłączeniem diesla o mocy 160 KM. Ten w Giulii występuje tylko i wyłącznie z napędem na tylne koła.

Alfa Romeo Tonale występuje z jednostką 1.5 (Hybrid), oferującą 160 KM i z hybrydą plug-in o mocy 280 KM. Warto dodać, że tutaj dorzucono zawieszenie Dual-Stage Valve, które zapewnia sportowe właściwości jezdne i lepsze prowadzenie.