Alpina XB7. Przód wciąż kontrowersyjny, ale Alpina ma teraz więcej mocy

Co prawda Alpina XB7 oparta na BMW X7 po liftingu już ujrzała światło dziennie. Ale teraz poznaliśmy jeszcze nowszą ewolucję tego SUV-a.

BMW X7 po ostatnim liftingu zebrało kontrowersyjne opinie, głównie ze względu na nowy przód. Na szczęście jest Alpina XB7. Może przód się nie poprawił, ale detale, które dorzuca niemiecki producent, znacznie poprawiają odbiór auta. A to nie jedyna rzecz, która się zmieniła.

Za to pozostały podświetlane, wielkie nerki, które na dodatek mają funkcję "świetlnego wodospadu", którą można uruchomić w trakcie jazdy. Poza tym Alpina to jednak dyskretne modyfikacje. Nowy przedni zderzak, tylny z wkomponowanymi czterema końcówkami wydechu to podstawowe zmiany estetyki. Jest też tradycyjny zielony kolor oraz felgi. Standardowo mają 21 cali i opony 285/45R21. Opcjonalnie mogą to być 23-calowe obręcze z klasycznym dwudziestoramiennym wzorem Alpiny, wykończone na czarno. Alpina XB7 stoi wtedy na specjalnych oponach Pirelli w rozmiarze 285/35R23 z przodu oraz 325/35R23 z tyłu.

Alpina XB7

Alpina XB7 ma więcej mocy

Wbrew temu, o czym wspominano wiosną, Alpina XB7 dostała dodatkowy zastrzyk mocy. Wciąż mamy tu do dyspozycji silnik 4,4 V8 z podwójnym doładowaniem oraz układem miękkiej hybrydy. Spece z Alpiny dołożyli jednak coś od siebie, oddając kierowcy 639 KM (470 kW) i moment obrotowy 800 Nm. Ten ostatni dostępny jest od 1800 do 5600 obr./min. A to oznacza, że wielki SUV ma potężny "ciąg". Zmiany są skutkiem nowej mapy silnika, poprawionego chłodzenia oraz kolektora wydechowego. Osiągi? 3,9 sekundy do 100 km/h i 1/4 mili w 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna (na mniejszych kołach) wyniesie 290 km/h.

Zgodnie z filozofią Alpiny, zmiany w zawieszeniu to kompromis między komfortem oraz sportowymi właściwościami. Pneumatyczne zawieszenie BMW dostało nowe amortyzatory z regulacją, zdolne obniżyć SUV-a aż o 41 mm w zależności od warunków. Zmieniono też stabilizatory oraz utwardzone tylne gumy w zawieszeniu. Za hamowanie z kolei odpowiadają czterotłoczkowe zaciski Brembo z nowymi tarczami o średnicy 394 mmm (przód) oraz 399 mm (tył).

Alpina XB7 jest już dostępna, choć póki co na oficjalnej stronie dostępny jest tylko model przed modernizacją. Ale według materiałów prasowych pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów na początku przyszłego roku.