Alpine A110 wycenione

Już niebawem ruszy regularna sprzedaż Alpine A110. Ile kosztuje i jak je kupić?

Alpine A110 to jeden z najbardziej wyczekiwanych samochodów tego roku. Marka ta wróciła po latach nieobecności, wypuszczając od razu świetnie stylizowany samochód sportowy, wykorzystujący wiele nowoczesnych technologii. Za napęd odpowiada jednostka 1.8 TCe generująca 252 konie mechaniczne. Moc przekazywana jest na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej). Niemal całe nadwozie wykonano z aluminium (aż 96% auta) co pozwoliło nie tylko na ograniczenie wagi (o 300 kg mniej niż Porsche Cayman), ale także (w połączeniu z odpowiednim rozmieszczeniem silnika - ulokowanego centralnie - oraz skrzyni biegów) na niemal idealny rozkład mas. Zaawansowane dwuwahaczowe zawieszenie zapewnia rewelacyjne właściwości jezdne, zwłaszcza w połączeniu z krótkim i precyzyjnym układem kierowniczym.

Wnętrze Alpine A110 łączy nowoczesne elementy z nawiązaniami do oryginalnego modelu. Kokpit został wyraźnie uproszczony i wyposażony w wiele smaczków stylistycznych - począwszy od charakterystycznych foteli Sabelt, przez trójramienną kierownicę aż po niezwykle ciekawe boczki drzwiowe z pikowaną skórą.

Pierwsza seria, czyli Premiere Edition została już wyprzedana - przygotowano tylko 1955 samochodów. Regularna sprzedaż ruszy w przyszłym roku. Alpine A110 oferowane będzie w dwóch odmianach - Pure i Legende. Cennik otwiera póki co kwota 256 000 zł - tyle kosztuje, a w zasadzie kosztowała wersja Premiere Edition, dość kompletnie wyposażona. Oznacza to, że Alpine A110 jest nieco droższe od bazowego Caymana, ale też tańsze od Alfy Romeo 4C - a to właśnie te samochody są uznawane za bezpośrednich konkurentów. Zobaczymy, jakie ceny producent zaprezentuje dla Pure i Legende.

 

Z pierwszych testów wynika, iż Alpine A110 to genialna zabawka, zapewniająca rewelacyjne właściwości jezdne oraz ogromną frajdę z jazdy.

Warto dodać, iż roczna produkcja Alpine A110 będzie ograniczona do 3000 sztuk.