Alpine A390 pojedzie bokiem, będzie szybkie i zyska coś z A110. Pamiętajcie tylko o gniazdku
Jest czterodrzwiowe i ma duży bagażnik. Alpine A390 będzie pierwszym takim modelem w historii marki. Z dobrych wieści: można nim driftować.
To już ostatnia prosta. 27 maja nowe Alpine A390 ujrzy światło dzienne i będzie pierwszym crossoverem w historii tej marki. To jednocześnie kolejny krok w kierunku nowej strategii, mającej na celu rozszerzenie oferty pojazdów elektrycznych i wprowadzenie Alpine na nowe rynki.
Alpine A390 zaskoczy pod wieloma względami. Ma być crossoverem do driftu
Sportowy francuski crossover opiera się na platformie AmpR Medium, znanej z modelu Nissan Ariya (w starszej wersji). Jednak w przeciwieństwie do Ariya, która oferuje dwa silniki elektryczne, A390 wyposażono w trzy jednostki napędowe. To rozwiązanie ma zapewnić lepsze osiągi i precyzyjne rozdzielanie momentu obrotowego między osiami. Dodatkowo, system aktywnego wektorowania momentu obrotowego ma poprawić zwinność pojazdu w zakrętach.
Samochód oferuje pięć trybów jazdy, w tym nowy tryb Track Mode, który dostosowuje ustawienia kontroli trakcji i stabilizacji, umożliwiając bardziej dynamiczną jazdę. Współpraca z firmą Michelin zaowocowała opracowaniem specjalnych opon Pilot Sport EV (20 cali) i Pilot Sport 4S (21 cali), które mają zapewnić optymalną przyczepność i osiągi.
Jakie wymiary ma nowe A390?
A390 ma długość 4615 mm, wysokość 1532 mm i szerokość 1885 mm, co plasuje go w segmencie średnich crossoverów. Sylwetka typu fastback oraz aerodynamiczne elementy, takie jak aktywne kanały powietrzne i wysuwany tylny spoiler, mają na celu zmniejszenie oporu powietrza i zwiększenie zasięgu pojazdu.
Francuzi stawiają na dźwięk z... A110. Tak jakby
Mimo że A390 jest pojazdem elektrycznym, Alpine zdecydowało się na implementację syntetycznych dźwięków inspirowanych silnikiem A110. Użytkownicy mogą wybierać między dwoma profilami dźwiękowymi: jednym nawiązującym do sportowego charakteru marki, a drugim bardziej stonowanym do codziennej jazdy. System pozwala również na całkowite wyłączenie dźwięków.
Alpine postawiło na kontrowersyjną strategię
Alpine planuje pełną elektryfikację swojej gamy modelowej do 2030 roku. Po wprowadzeniu A290, sportowej wersji Renault 5, A390 będzie kolejnym krokiem w realizacji tej strategii. Marka zamierza również wejść na rynek amerykański w 2027 roku z ofertą pojazdów elektrycznych, w tym z modelem A390. Dodatkowo, trwają prace nad elektrycznym następcą modelu A110, co ma na celu zachowanie "sportowego dziedzictwa marki" w erze elektromobilności.


