Alpine A390 zadebiutuje za kilka tygodni. Szykujcie się na coś większego
Marka z Dieppe dopiero co pokazała nowe A290, czyli "hothatcha" na bazie Renault 5, a już szykuje kolejne auto. Gwiazdą targów w Paryżu będzie Alpine A390, jeszcze z dopiskiem "beta".
Francuzi nie zwalniają tempa. Alpine A290 to drugi model marki i pierwszy elektryk w ofercie. Bazujący na Renault 5 hothatch zyskał szereg unikalnych elementów wizualnych, a do tego ma mocniejszy napęd. Niebawem obok niego zaparkuje pierwszy SUV w historii tego producenta. Nazywa się Alpine A390 i już za nieco ponad miesiąc ujrzy światło dzienne.
Alpine A390 będzie gwiazdą stanowiska marki w Paryżu
Sportowa "dywizja" Renault pochwali się tam wersją beta, czyli prototypem, ale bardzo bliskim produkcyjnemu modelowi. To standardowy zabieg dla tej marki - najpierw poznajemy wariant studyjny, a kilka miesięcy później produkcyjny.
A390 będzie pierwszym SUV-em w ofercie marki. Bazą dla tego modelu jest platforma AmpR_Medium, czyli konstrukcja wywodząca się z płyty CMF-EV. Na niej bazuje chociażby Nissan Ariya i Renault Scenic.
Z tych modeli SUV Alpine zaczerpnie szereg rozwiązań. Unikalnymi elementami będą z kolei takie komponenty jak zawieszenie (wielowahaczowe), czy mocniejsze silniki. Standardem ma być chociażby napęd na cztery koła, a także znacznie wyższa moc, w topowej wersji sięgająca 500 KM.
Ciekawie zapowiada się także sylwetka tego samochodu. Alpine stawia na "sportowego fastbacka" i wszystko wskazuje na to, że nie będzie to klasyczne podniesione auto z wysokim nadwoziem. To może więc przyciągnąć do salonów marki osoby szukające czegoś o nieco bardziej alternatywnym charakterze.
Platforma AmpR_Medium zapewni solidną pojemność akumulatora
Mowa tutaj nawet o 90 kWh, co powinno dać około 500 kilometrów zasięgu w trasie przy optymalnych warunkach. Francuska firma zapowiada również sportowe i emocjonujące wrażenia zza kierownicy.
Alpine A390 trafi na rynek w przyszłym roku i jest jednym z wielu nowych modeli, które planuje ta marka. W przyszłości zobaczymy nowe A110 (także w wersji z otwieranym dachem), oraz A310 - czyli coupe 2+2 bazujące na architekturze modelu A110.
Docelowo ofertę marki uzupełni również większy SUV. Coraz więcej mówi się również o produkcji drogowej wersji modelu Afterglow, wykorzystującego napęd wodorowy. Co ciekawe prototyp jest w pełni funkcjonalny i służy jako platforma testowa dla tej marki.