Aston Martin V12 Vantage 2023. 700 KM w rytmie 12 cylindrów
Może i największe silniki powoli znikają z rynku, ale przynajmniej robią to w dobrym stylu. Aston Martin V12 Vantage 2023 to imponująca maszyna, której możliwości wykorzysta tylko naprawdę doświadczony kierowca.
700 KM i 753 Nm momentu obrotowego. Ta druga wartość w całości jest dostępna już od 1800 obrotów na minutę. Moc trafia wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni biegów ZF, którą skalibrowano specjalnie do tego samochodu. Aston Martin V12 Vantage 2023 to niesamowita maszyna, która ma jeden cel - dać kierowcy jak najwięcej radości z jazdy. Do tego Brytyjczycy zadbali o to, aby właściwości jezdne były możliwie najlepsze.
Aston Martin V12 Vantage 2023. Wielki silnik w lekkim aucie
No, stosunkowo lekkim. Cudów nie ma - V12 musi swoje ważyć. Brytyjczycy zadbali jednak o to, aby cenne kilogramy zostały urwane w każdym możliwym miejscu. Dzięki temu V12 Vantage waży 1795 kilogramów, co jest naprawdę imponującym wynikiem.
Zobaczmy więc gdzie znaleziono te zbędne kilogramy. Na przykład wiele elementów nadwozia wykonano z włókna węglowego. Wśród nich jest przedni zderzak wraz z błotnikami i maską, dach i tylne ćwiartki. Pokrywa bagażnika i zderzak z tyłu także wykonane są z tego lekkiego materiału.
Aston Martin zastosował tutaj także bardzo lekki akumulator i specjalnie zaprojektowany układ wydechowy. Jest on o 7,2 kilograma lżejszy od standardowego, a do tego serwuje niesamowitą ścieżkę dźwiękową. Końcówki ulokowano centralnie, co jest wyróżnikiem tej wersji.
Z przodu za felgami znajdziemy 410-milimetrowe tarcze wykonane z kompozytów, z 6-tłoczkowymi zaciskami. Tylne mają zaś 360 milimetrów średnicy i 4-tłoczkowe zaciski. Choć są większe i skuteczniejsze od standardowych, to pozwalają na ucięcie kolejnych 23 kilogramów. Przy okazji tarcze znoszą temperaturę wynoszącą nawet 800 stopni Celsjusza.
21-calowe koła, lekkie (łącznie o 8 kg lżejsze od standardowych), obuto w opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 275/35 R21 z przodu i 315/30 R21. Wprawne oko zauważy też poszerzone nadwozie. Wszystko to za sprawą zwiększonego rozstawu kół, celem poprawy stabilności auta.
Aston Martin V12 Vantage 2023 - aerodynamika jest tutaj bardzo ważna
Przebudowane panele aerodynamiczne generują łącznie 204 kilogramy docisku przy maksymalnej prędkości, co zapewnia pewność jazdy przy gazie wciśniętym w podłogę. A osiągi tutaj imponują - sprint do setki zajmuje 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 322 km/h.
Prowadzenie wspomaga przebudowane zawieszenie adaptacyjne, z wyraźnie sztywniejszymi nastawami. Nie jest to więc auto, które rozpieści pasażera i kierowcę.
Co ciekawe na liście opcji jest Comfort Package, który ma nieco ułatwić podróżowanie tym samochodem. V12 Vantage zyskuje wówczas lepsze wyciszenie i dodatkowe schowki, choć zapewne oznacza to dodatkowe kilogramy.
W katalogu akcesoriów nie zabrakło również dedykowanego zestawu bagażowego oraz elementów ułatwiających utrzymanie samochodu (pokrowiec, ładowarka dla akumulatora).
Aston Martin V12 Vantage 2023 - powstaną tylko 333 takie auta
I już go nie kupicie, bo wszystkie dawno zostały sprzedane. Dostawy rozpoczną się już w drugim kwartale tego roku.