Audi A3 Sportback 40 TFSIe. A więc gama w komplecie.

Gama kompaktowego modelu z Ingolstadt powiększyła się o Audi A3 Sportback 40 TFSIe. Teraz kompaktem premium będziemy mogli przejechać do 67 km na prądzie.

Audi A3 Sportback 40 TFSIe nie tylko uzupełnia ofertę kompaktowego Audi, dostępnego od wiosny tego roku. To też ostatni element układanki, w której znajdziemy takie oznaczenia jak GTE, iV czy e-HYBRID.

40 TFSIe oznacza bowiem ni mniej, ni więcej niż 1.4 TFSI wzbogacony o silnik elektryczny, ładowany z gniazdka. Hybryda od Audi, podobnie jak inne w koncernie, ma 204 KM i 330 Nm. Bateria o pojemności 13 kWh pozwala na przejechanie 67 km, mierzonych normą WLTP. Oczywiście tylko wtedy, kiedy nie będziemy korzystać z przyspieszenia do 100 km/h na poziomie 7,6 sekundy i nie będziemy rozpędzać się do prędkości maksymalnej maksymalnej. Nawet tej "elektrycznej", czyli 140 km/h. Średnie zużycie paliwa, według homologacji, ma wynieść między 1,4, a 1,5 litra na 100 kilometrów.

Audi A3 Sportback 40 TFSIe

Poza gniazdem do ładowania (to potrwa maksymalnie 4 godziny), Audi A3 Sportback 40 TFSIe nie wyróżnia się spośród innych "A trójek" niczym szczególnym. Natomiast na pewno zwrócimy uwagę na bagażnik. Jest on o 100 litrów mniejszy niż w przypadku odmiany benzynowej i jego pojemność wynosi 280 litrów. Po złożeniu siedzeń wzrasta do 1 100 litrów.

Na razie cena nie została podana, ale można się spodziewać, że hybryda Audi będzie sporo droższa od "rodzeństwa" bez metki premium. Za to samochód będzie dostępny z kartą (i usługą) e-tron Charging Service. Daje ona dostęp do 550 punktów ładowania w Polsce (i 171 000 w Europie). Ceny tej usługi poznamy wraz z cennikiem A3 TFSIe.