Audi A4 B10 będzie ostatnim spalinowym wydaniem tego auta. Dogoni Mercedesa i BMW?
Audi A4 B10 jest już intensywnie testowane przez markę z Ingolstadt. Nowa generacja tego modelu ma dogonić, a może wręcz przegonić konkurentów. Czy są na to szanse?
Obecna generacja Audi A4 na rynku jest dostępna od sześciu lat. Ten okres odcisnął na niej wiele zmarszczek, a sam samochód stał się mało konkurencyjny wobec propozycji Mercedesa i BMW. W Ingolstadt trwa więc wyścig zbrojeń, który ma pozwolić na przegonienie konkurentów. Audi A4 B10 wyjechało już na drogi i zapowiada się naprawdę ciekawie - przynajmniej z zewnątrz.
Audi A4 B10 - co o nim wiemy?
Nowa generacja Audi A4 będzie ostatnią, w której zobaczymy silniki spalinowe. Początkowo Niemcy skłaniali się ku pełnej elektryfikacji już w tym modelu, aczkolwiek finalnie odsunięto to w czasie.
Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na brak odpowiednio dobrej platformy, która stanie się przełomem. Ten ma przynieś projekt Artemis, który zaoferuje grupie Volkswagena nowoczesne i bardzo zaawansowane konstrukcje.
Tym samym Audi A4 B10 będzie zbudowane na platformie MLB EVO, czyli tej samej, która jest w generacji B9. Ta zostanie jednak stosownie unowocześniona, aby lepiej radzić sobie z napędami typu plug-in hybrid i mild hybrid.
Co ciekawe Niemcy wypuścili na drogi już niemal kompletne auto. To spore zaskoczenie, gdyż do tej pory o Audi A4 było dość cicho. Tym bardziej sugeruje to, że nowa generacja będzie w dużej mierze spokrewniona z obecnym modelem.
Stylistyka zapowiada się bardzo dobrze. Jedną z największych wad modelu B9 jest jego "geriatryczny" wygląd. Tutaj zostanie to zmienione. W bryle nadwozia widać dużo nawiązań do Audi RS6 i RS7. Wystarczy spojrzeć na przednie światła i na linię tyłu. Auto stanie się też nieco bardziej większe.
Pod maską znajdziemy silniki montowane wzdłużnie. Jak donoszą źródła zbliżone do producenta, nowe Audi A4 wykorzysta zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Będą to najnowsze generacje tych konstrukcji, spełniające wyśrubowane wymagania Unii Europejskiej.
Audi A4 B10 pożegna się też z manualną skrzynią biegów. Grupa Volkswagena zapowiedziała już kilka miesięcy temu, że nowa generacja Passata i Superba będzie oferowana wyłącznie z dwusprzęgłowymi konstrukcjami. Audi na pewno pójdzie tą samą drogą, gdyż obecność manuala w takim aucie nie ma już racji bytu.
Oficjalna premiera nowego A4 powinna mieć miejsce w połowie przyszłego roku.