Audi A5 2025. Ile kosztuje, co oferuje? Sprawdzamy polską ofertę

Nowe Audi A5 2025 jest już dostępne w polskiej ofercie producenta. Zanurkowaliśmy więc w cenniku i sprawdzamy ile trzeba zapłacić za ten samochód, oraz co dostajemy tutaj w standardzie.

  • Nowe Audi A5 B10 2025 dostępne jest w dwóch wersjach nadwoziowych
  • Do wyboru mamy wariant Limousine (niemniej nosi nazwę liftback) i kombi (Avant)
  • Pod maską znajdziemy początkowo 5 wersji silnikowych
  • Niemcy uprościli system konfiguracyjny

Nowe Audi A5 2025 wjeżdża do polskich salonów. Zaledwie kilka dni po oficjalnej premierze poznaliśmy kompletny cennik nowości z Ingolstadt. Ile kosztuje i co oferuje? Sprawdzamy to.

Audi A5 B10 2025. Dwie wersje nadwoziowe, ceny startują od nieco ponad 180 000 złotych

Dokładnie 183 000 złotych - tyle zapłacicie za najtańsze wydanie modelu A5 w wersji Limousine. W tej cenie dostaniecie silnik 2.0 TFSI, który generuje 150 KM. Moc trafia tutaj wyłącznie na przednie koła.

Niemiecka marka zdecydowanie uprościła sposób konfigurowania tego samochodu. Startujemy póki co z wersją BASE, w której co ciekawe nie przedstawiono jeszcze dokładnego standardowego wyposażenia - przynajmniej w polskim konfiguratorze.

Można jednak śmiało założyć, że dostajemy tutaj dwustrefową klimatyzację automatyczną, multimedia z dotykowym zakrzywionym ekranem, komplet systemów bezpieczeństwa, tempomat adaptacyjny i wiele innych rozwiązań.

Wróćmy jednak do cenników, zaczynając właśnie od wersji Limousine. Poza bazowym 150-konnym wariantem, mamy do wyboru 204-konną wersję silnika 2.0 TFSI, którą wyceniono na 208 700 złotych. Kolejne 10 000 złotych (218 700 zł) dopłacimy do napędu quattro, połączonego z tą jednostką.

W ofercie jest też 204-konny diesel w dwóch wersjach - przednionapędowej i AWD. Za bazową wersję zapłacimy 221 800 złotych, zaś wariant quattro kosztuje 231 800 złotych.

Audi A5 B10 2025 cena

Audi A5 Avant jest nieco droższe. Tutaj cennik otwiera kwota 188 600 złotych

Oferta silników jest taka sama, jak w sedanie. Ceny poszczególnych wersji znajdziecie poniżej.

  • 2.0 TFSI 204 KM FWD: 214 300 złotych
  • 2.0 TFSI 204 KM quattro: 224 300 złotych
  • 2.0 TDI 204 KM FWD: 227 400 złotych
  • 2.0 TDI 204 KM quattro: 237 400 złotych

Audi A5 B10 2025 cena

W obydwu wersjach nadwoziowych możemy dodać trzy pakiety

Jest to promocyjny pakiet Technology (za 19 390 złotych), Pakiet Tech Plus (za 31 430 złotych) i Pakiet Tech Pro (za 46 130 złotych).

W skład tego pierwszego wchodzi solidny zestaw dodatków, które zwiększą komfort użytkowania samochodu.

  • Kamera cofania
  • Adaptacyjny asystent prędkości
  • Audi parking system plus z sygnalizacją odległości
  • Asystent parkowania plus
  • Reflektory LED plus
  • Asystent świateł drogowych
  • Światła tylne LED pro
  • Pakiet Komfort plus
  • Lusterko wewnętrzne automatycznie przyciemniane
  • Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane, ogrzewane i składane, oba lusterka automatycznie przyciemniane
  • Diody lusterkach zewnętrznych wyświetlające grafikę na podłożu
  • 3-strefowa komfortowa klimatyzacja automatyczna
  • Pakiet MMI plus
  • Audi sound system
  • Audi Application Store i smartphone interface

Pakiet Tech Plus dodatkowo dodaje kilka rozwiązań z wyższej półki. Na pokładzie znajdziecie tutaj następujące elementy wyposażenia.

  • reflektory Matrix LED
  • układ zmywania reflektorów
  • kamery obserwujące otoczenie
  • system ostrzegający przy zmianie pasa ruchu i wysiadaniu
  • asystent ruchu poprzecznego z tyłu i tylny asystent skrętu
  • proaktywny system ochrony pasażerów w przypadku kolizji czołowej, bocznej i tylnej
  • system ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu z Emergency Assist
  • funkcja rozpoznawania zajętości tylnych miejsc siedzących
  • boczne poduszki powietrzne z przodu i z tyłu z kurtynami chroniącymi głowy oraz środkowa poduszka powietrzna między kierowcą a pasażerem
  • wyświetlacz MMI dla siedzącego z przodu pasażera
  • pakiet Comfort plus z elektrycznie regulowanymi, ogrzewanymi i składanymi lusterkami zewnętrznymi, oba lusterka automatycznie przyciemniane, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, diody w lusterkach zewnętrznych oświetlające podłoże, kluczyk komfortowy bez funkcji safe lock i kluczyk cyfrowy

We flagowym pakiecie Tech Pro dostajemy kilka dodatkowych elementów wyposażenia.

  • adaptacyjny asystent jazdy plus
  • cyfrowe światła tylne OLED
  • pilot bramy garażowej
  • elektryczna regulacja kierownicy
  • ogrzewanie kierownicy
  • ogrzewanie przednich i tylnych siedzeń
  • zawieszenie sportowe S z regulacją amortyzatorów

Myśleliście, że to już wszystko? Nic bardziej mylnego!

Po pierwsze - Audi dopiero rozkręca się w tym miejscu. W ofercie macie jeszcze szereg pakietów stylistycznych i wyposażeniowych, takich jak Exterieur Advanced, S-Line Exterieur, pakiet Comfort, czy pakiet Edition One. Ich ceny wahają się od 1540 złotych aż do 12 270 złotych.

Audi A5 B10 2025 wnętrze

Po drugie - w gamie jest 11 kolorów nadwozia. Poza bazową bielą, każdy metalik wymaga dopłaty w wysokości 4770 złotych. Odcień niebieski Ascari wymaga wydania 7190 złotych. Za lakier z palety Individual zapłacicie aż 25 140 złotych.

Po trzecie - Audi oferuje 14 wzorów felg, przy czym niektóre są dostępne tylko z konkretnym wyposażeniem, na przykład z pakietem Edition One, lub z pakietem S-Line. Niemniej niektóre wzory prezentują się doskonale i są warte uwagi.

A jakby tego było mało, to w ofercie jest już także Audi S5

Tutaj dostajemy bardzo atrakcyjny wygląd i dobre wyposażenie w cenie, a lista opcji jest nieco krótsza. Pod maską tego wariantu znajduje się 367-konne 3-litrowe benzynowe V6. Jest to więc naprawdę ciekawa opcja, zwłaszcza w obecnych czasach.

Audi S5 Limousine kosztuje 345 400 złotych, a za wersję Avant zapłacicie 351 000 złotych. Do tego wszystkiego dorzućcie jeszcze lakier, felgi i opcje, a granicę 400 000 złotych przekroczycie bez chwili zająknięcia. Innymi słowy - to jedna z ciekawszych opcji na zakup mocnego i wygodnego samochodu. Po pierwsze: w standardzie ma napęd quattro. Po drugie: benzynowe V6-ki stają się już rzadkim widokiem. Tak naprawdę wybór w tym segmencie nie jest już tak szeroki, jak jeszcze kilka lat temu.