Audi A5 B10 Avant odwiedziło Warszawę. Maskowanie prawie je ukryło
Taki widok nie jest zbyt częsty. Zamaskowane Audi A5 B10 Avant pojawiło się w Warszawie. Skąd obecność takiego samochodu w stolicy Polski?
Zwyczajne wczesne popołudnie, ulica Wolska w Warszawie. Obecnie jej ostatni odcinek, blisko połączenia z ulicą Połczyńską, to festiwal robót drogowych związanych z budową nowej linii tramwajowej. Do tego marcowe (jeszcze) szarości jakoś nie upiększają tego miejsca. W takich okolicznościach przyrody zamaskowane Audi A5 B10 Avant 2024 zadziwiająco dobrze ukryło się na tle otoczenia.
Nowe niemieckie kombi, czyli kolejne wcielenie modelu A4 (już z nową nazwą), pojawiło się na warszawskich ulicach. Co tutaj robi taki samochód? Wyjaśnienie jest bardzo proste.
Audi A5 B10 Avant w Warszawie. Co sprawdzano w naszym kraju?
Wbrew pozorom testów nowych modeli nie prowadzi się wyłącznie w okolicach fabryk i na dalekiej północy Australii. Większość marek sprawdza swoje samochody w najróżniejszych warunkach i na całym świecie.
W lecie bardzo popularne jest testowanie prototypów w Hiszpanii. Wysokie temperatury i niekiedy nieco zapomniane drogi w centralnej części kraju sprzyjają weryfikacji wielu elementów. Z kolei w Czechach znajdują się centra zajmujące się opracowywaniem oprogramowania dla czołowych producentów.
Dlatego też w Pradze często widywane są zamaskowane Mercedesy. Co ciekawe na nową Klasę E W214 wpadliśmy także w Tokio - Marcin Napieraj sfotografował ją na ulicach stolicy Japonii.
Dla marek kluczowe jest perfekcyjnie działanie samochodu w każdych warunkach
A to oznacza także sprawdzenie systemu rozpoznawania znaków i pasów ruchu w całej Europie (i nie tylko). Do tego weryfikuje się łączność online i współpracę różnych systemów bezpieczeństwa.
Właśnie z tego powodu najprawdopodobniej Audi A5 B10 Avant przyjechało do Warszawy. W stolicy Polski niemieccy inżynierowie mogli zbadać szereg rozwiązań, które znajdą się na pokładzie ostatniej generacji spalinowego A4/A5.
To będzie bardzo ważny dla marki samochód
Pod nazwą A5 zunifikowana zostanie cała rodzina A4 i dotychczas znane A5. Zajdzie tutaj jednak wiele zmian. Przede wszystkim Niemcy skupili się na modelu A5 Sportback i A5 Avant. Klasyczna limuzyna może zniknąć z rynku. Niepewne są też losy wariantu coupe i cabrio.
Oficjalna premiera całej gamy modeli A5 powinna mieć miejsce jeszcze w tym roku. Najpierw zobaczymy wersję Avant (widoczną na zdjęciach), a później A5 Sportback.