Audi A5 Coupe i Cabrio: game over. Te modele znikają z rynku
Kolejne dwudrzwiowe modele znikają z rynku. Audi A5 Coupe i Cabrio stają się przeszłością. Następców na horyzoncie niestety nie ma.
- Audi A5 Coupe i Cabriolet znikają z rynku
- Niemiecka marka skupia się na nowej generacji, która zastąpi też model A4
- Przyszłość dwudrzwiowego wariantu i kabrioletu niestety nie wygląda dobrze
Tego typu samochody znikają z rynku, a popyt na nie staje się coraz mniejszy. Widać to w wielu segmentach, nawet tych z metką premium. Producent z Ingolstadt uznał, że trzeba skupić się na bardziej kasowych projektach. Tym samym Audi A5 Coupe i Cabrio znikają z rynku.
Audi A5 Coupe i Cabrio przechodzą do historii. Rynek się zmienia
Jeszcze kilka lat temu sportowe coupe i kabriolety cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony klientów marek premium. Teraz to z kolei coraz bardziej niszowe produkty, które przyciągają ograniczone grono zainteresowanych. Wyniki sprzedaży nie kłamią - spadek w tych segmentach sięga nawet kilkudziesięciu procent z roku na rok.
Nic dziwnego, że niektóre firmy decydują się na odważną optymalizację. Mercedes porzucił Klasę E Coupe i powrócił do idei "jednego auta w średnim rozmiarze", tworząc model CLE. Ten bazuje znowu na Klasie C, niczym oferowane przed laty CLE i pierwsza Klasa E Coupe. Klasa S Coupe także od lat jest już historią.
BMW z kolei coraz poważniej rozważa przebudowę gamy modelowej. Tutaj akurat Seria 4 Coupe i Cabrio cieszą się dużym uznaniem, niemniej niewykluczony jest scenariusz, w którym ten model "połączy się" z Serią 6. Ta z kolei zastąpi też Serię 8.
Audi z kolei stawia na nową generację A5, która połączy model A4 i A5
Dostaniemy więc tutaj usportowionego liftbacka/sedana i praktyczne kombi. Zgodnie z nową nomenklaturą nazwa A5 oznacza teraz model spalinowy. A4 zarezerwowano dla elektryka, który zapewne pojawi się za kilka lat.
Taki ruch oznacza też, że po raz pierwszy od wielu lat, w ofercie firmy z Ingolstadt nie będzie kabrioletu. Warto tutaj przypomnieć, że auto bazujące na modelu 80/A4, dostępne było od 1991 roku. Przez lata ta marka miała też inne modele "bez dachu" - takie jak Audi A3 Cabriolet, czy TT Roadster.