Audi A5 debiutuje w wersji z wtyczką. Obiecuje blisko 110 km bez ładowania

Audi A5 E-Hybrid to bardzo ważny model, rozpoczynający ofensywę hybryd w gamie marki. A5-ka debiutuje od razu w dwóch, mocnych wersjach ze sporym zasięgiem.

  • Audi A5 E-Hybrid debiutuje w dwóch wariantach mocy
  • Maksymalnie oferuje do 110 km zasięgu oraz 367 KM
  • Samochód dostępny będzie jako sedan i kombi, wyłącznie z napędem na cztery koła

Audi odwraca się nieco od aut elektrycznych, a w każdym razie stawia na szeroki rozwój różnych rodzajów napędu w swoich nadchodzących modelach. Marka z Ingolstadt wiąże duże nadzieje z hybrydami plug-in (jak wielu producentów), a także z nowym modelem A5, który zastąpił starą, dobrą A-czwórkę. Przyszła więc pora na Audi A5 E-Hybrid, czyli jeden z ważniejszych debiutów.

Audi A5 E-Hybrid - dwa nadwozia i dwa silniki do wyboru

Audi A5 E-Hybrid oczywiście dostępne będzie również w odmianie Avant. Zresztą, bez kombi nie ma Audi.

Do dyspozycji klientów marka oddaje dwie wersje napędowe. Obie opierają się na dwulitrowej jednostce TFSI o mocy 252 KM.

Słabsza hybryda ma 299 KM i pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 5,9 sekundy. Mocniejsza ma aż 367 KM dzięki mocniejszemu napędowi elektrycznemu. Do "setki" zbiera się w 5,1 sekundy.

Audi A5 E-Hybrid

Obie wersje korzystają z tej samej baterii, o dużej pojemności 25,9 kWh brutto (20,7 kWh netto). Dzięki temu maksymalny zasięg ma wynosić 110 km, choć oczywiście jest to mierzone według normy WLTP. Jednak i tak można uznać to za dobry wynik.

Maksymalna moc ładowania do 11 kW, a więc samochód pozbawiony jest możliwości ładowania z szybkich ładowarek DC. Akumulator za to w ciągu dwóch i pół godziny powinniśmy naładować od zera do pełna. W trakcie jazdy w doładowaniu pomoże zaawansowany system rekuperacji, który debiutuje w tym modelu.

Niestety, duża bateria poważnie wpłynie na pojemność bagażnika. A5 Avant będzie dysponować od 361 do 1306 litrów przestrzeni bagażowej. Sedan ma 331 litrów "kufra" w standardzie. Po złożeniu siedzeń przestrzeń wzrośnie do 1175 l. Za to na haku pociągnie przyczepę o masie do 1900 kg.

Samochód już można zamawiać w Niemczech - w cenie 62 500 i 64 150 Euro za słabszą wersję. Mocniejsze Audi A5 E-Hybrid wycenono na 70 900 Euro (sedan) i 72 550 Euro za Avanta.

W salonach model powinien pojawić się w maju.

A w tym roku powinniśmy poznać jeszcze sporo modeli Audi z silnikami hybrydowymi typu PHEV.