Audi A6 Limousine jest gotowe do premiery. Ta marka ma dużą przewagę

Klasyczne wydanie tego modelu jest już gotowe do premiery. Audi A6 Limousine zadebiutuje 15 kwietnia. Marka z Ingolstadt postawiła tutaj na dobrą strategię, co zaowocuje solidnie wyglądającym samochodem.

Marka z Ingolstadt zdecydowała się na zmianę nazewnictwa swoich modeli w ostatniej chwili. Auta spalinowe miały zachować numerację nieparzystą, zaś elektryczne parzystą. Finalnie ten plan trafił do kosza, a cyfry będą pokrywały się w różnych modelach - tym, co je dzieli, będzie oznaczenie E-Tron. Tym samym Audi A6 Limousine, które zobaczymy 15 kwietnia, to spalinowe wydanie i druga wersja nadwoziowa auta pokazanego już kilka tygodni temu.

Design tego samochodu nie będzie niespodzianką. Audi A6 Limousine zachowa cechy nowego Avanta

A mowa tutaj przede wszystkim o charakterystycznych dwuczęściowych tylnych lampach, które podzieliły opinię. Jedni uważają, że jest to świetna koncepcja, inni zaś nie podzielają tego poglądu. Pewne jest jednak to, że idea podzielenia A6 na dwa niezależne modele jest strzałem w dziesiątkę. Dlaczego?

Audi A6 Limousine

Przede wszystkim samochody elektryczne potrzebują przestrzeni na baterię. Audi i tak maksymalnie obniżyło elektryczne A6, co daje mu lepsze proporcje. Gdyby jednak pod jednym nadwoziem kryły się wersje elektryczne i spalinowe, to nie udałoby się stworzyć takiej bryły.

Tymczasem elektryk ma własny charakter, ale jednocześnie nawiązuje do innych aut marki, a spalinowa wersja zachowa smukłą bryłę i eleganckie proporcje. To jest coś, co nie wyszło Mercedesowi, który postawił na gamę EQE o bardzo nietypowych liniach. BMW z kolei musiało mocno "podnieść" Serię 5, aby wygospodarować przestrzeń na baterię.

Silniki w Audi A6 Limousine będą takie same, jak w wersji kombi

Oznacza to początkowo 204-konnego diesla i benzynę 2.0 TDI/TFSI, a także 367-konną wersję 3.0 V6 TFSI. Niebawem ofertę uzupełnią też hybrydy plug-in. Wzorem modelu A5 będzie to wersja 2.0 TFSI e-hybrid oferująca 299 i 367 KM, spięta z baterią o pojemności 25,7 kWh.

W tym roku powinniśmy też zobaczyć nowe Audi RS6, a także wersję Allroad. W przypadku tej pierwszej silnik V8 ustąpi miejsca V6 z układem hybrydowym. Allroad zachowa zaś bojową stylistykę z plastikowymi nakładkami na zderzaki. Tu jednak mówimy o wersji Avant, a nie o sedanie.