Audi A6 zyskuje przydomek e-Hybrid. Na prądzie przejedzie do 111 km
Więcej mocy, duża bateria i solidny zasięg na prądzie. Audi A6 e-hybrid ma wszystko, czego oczekuje się od hybrydy plug-in. Do tego te wersje mogą być dla wielu osób idealnym wyborem.
O hybrydach plug-in jest wiele opinii. Jedni twierdzą, że takie wersje nie mają sensu, gdyż łączą wady elektryków i aut spalinowych. Inni zaś widzą w nich najsensowniejszy kompromis. Teraz, gdy zasięg na prądzie osiąga naprawdę imponujący poziom, lista zalet PHEV-ów wyraźnie się wydłużyła. A nowe Audi A6 e-hybrid akurat pod tym kątem wypada bardzo dobrze.
Niemiecka marka pochwaliła się właśnie nowymi wersjami tego modelu. Obydwie korzystają z tej samej jednostki spalinowej, aczkolwiek występują w dwóch wariantach mocy. Co oferują?
Audi A6 e-hybrid może mieć nawet 367 KM i skrętną tylną oś. Zasięg na jednym ładowaniu jest imponujący
Układ napędowy opiera się na znanym silniku spalinowym o mocy 252 KM (185 kW), współpracującym z elektrycznym silnikiem synchronicznym generującym do 143 KM (103 kW). W mocniejszym wariancie łączny moment obrotowy wynosi 500 Nm, a sprint do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy. Słabsza odmiana rozwija 450 Nm i osiąga „setkę” w 6 sekund. Oba warianty rozpędzają się do 250 km/h.
Zasięg na prądzie w nowym A6 e-hybrid quattro przekracza 100 km (od 106 do 111 km) dzięki akumulatorowi o pojemności 25,9 kWh brutto (20,7 kWh netto). Jego pojemność jest większa o 45% względem poprzednika. Ładowanie prądem przemiennym (AC) możliwe jest z mocą do 11 kW. W optymalnych warunkach pełne uzupełnienie energii trwa około 2,5 godziny.
System zarządzania energią oferuje tryb jazdy elektrycznej (EV) oraz hybrydowy (HEV). W trybie EV auto korzysta wyłącznie z napędu elektrycznego i może osiągnąć prędkość do 140 km/h. W trybie hybrydowym system utrzymuje ustalony poziom naładowania, wykorzystując silnik spalinowy w razie potrzeby. Cyfrowy suwak w systemie MMI pozwala kierowcy ustawić docelowy poziom energii w akumulatorze – na przykład na jazdę na prądzie po mieście, lub po osiedlu.
Audi poprawiło też rekuperację. Można ją regulować w trzech poziomach za pomocą łopatek przy kierownicy
Auto odzyskuje energię zarówno podczas hamowania, jak i w trakcie jazdy ze zdjętym pedałem gazu. Inteligentne zarządzanie energią wykorzystuje dane z nawigacji, analizując nachylenia, zakręty, ograniczenia prędkości i sytuację w ruchu. Rekuperacja może osiągać nawet 88 kW mocy.
Nowe Audi A6 e-hybrid quattro otrzymuje także ulepszenia mechaniczne. Standardem w każdej wersji jest skrętna tylna oś. Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają przeciwnie do przednich, poprawiając zwrotność. Przy wyższych prędkościach pracują w tym samym kierunku, zwiększając stabilność.
Topowa wersja o mocy 367 KM otrzymuje w standardzie pakiet stylistyczny S line, sportowe zawieszenie, 19-calowe felgi, czerwone zaciski i sportowe fotele z wyraźnym trzymaniem bocznym. Zawieszenie jest sztywniejsze i obniżone o 20 mm względem wersji podstawowej.
Audi poprawiło również komfort akustyczny. Nowe uszczelki drzwi i szyby o zwiększonej szczelności ograniczają hałas w kabinie. W opcji dostępne są też szyby akustyczne, grubsze i lepiej izolujące hałasy z zewnątrz. Nowe tuleje silnika i zoptymalizowany kształt zębów przekładni zmniejszają liczbę dźwięków generowanych przez układ napędowy. Dodatkowo opony w rozmiarze od 19 cali wzwyż mają piankowe wkładki tłumiące drgania powietrza.
Ceny modelu Audi A6 Limousine e-hybrid quattro w Niemczech zaczynają się od 65 800 euro dla wersji 220 kW i od 75 050 euro dla wariantu 270 kW. Avant kosztuje odpowiednio 68 300 i 77 550 euro. Zamówienia ruszają 8 maja, a pierwsze auta trafią na rynek latem.